defecte lampen

• hiems

De lampen gaan niet sneller kapot in een Dacia. Ik moest een keer in een periode van twee maanden drie keer een koplamp vervangen en daarna gewoon weer een jaar niet. Het merk maakt ook geen zak uit. Ik heb nu hallogeenlampjes van de Action (2 euro ofzo) en die gaan al een jaar mee.

• mart van berkel

vanmiddag even naar de dealer voor de lamp telaten vervangen vragen ze 25 euro

waar blijft de service

• Avaka

Da's belachelijk! Bijna elke garage doet het gratis, alleen de kosten van het lampje moet je normaliter betalen.

• vleutmans

Volgens mij had mijn Logan standaard osram bilux lampen (welke + 20% extra licht geven? )

Anyways : Iedere halogeenlamp, waarbij op het doosje staat , +20 +30 +50% extra licht) branden in principe op overspanning om dit extra licht te geven.

Zo'n lamp is in feite een 11 volt lamp (bewust/onbewust door fabricage) welke op 12 of 13.8 volt dus meer licht geeft dan een lamp die voor deze spanning gemaakt is.

Het resultaat is een kortere levensduur t.o.v. een “normale” lamp die niet op overspanning werkt.

Mijn advies is dus om gewone halogeenlampen te kopen die geen ++ extra licht geven, en je zal zien dat ze zeer lang meegaan.

Philips verkoopt deze “normale” lampen als “longlife” met een bijbehorende hoge prijs, maar je kan zo'n standaard lampje ook bij de action kopen voor een fractie van de prijs.

enkele boosdoeners : philips premium, philips premium+50 , philips nightguide, philips extreme power…en andere merken hebben ze ook. Allemaal snelbranders en snel defekt.

Gr.

Michel

• Avaka

Philips NightGuide doen het nu dubbel zo lang. En dat klopt ook nog. Ze zijn alleen (bijna) niet meer te krijgen. Heb zeer onlangs nog 2 setjes op de kop getikt. Perfecte lampen met een zee aan licht.

• Barrabas

Heb ze in gebruik van als ze er waren in all mijn 4x4 off-road tot in de Duster nu.Nooit defect geweest.

• vleutmans

Ik vermoed dat de Nightguide doublelife dus niet op overspanning werken en voor de helft een dichroische coating hebben voor het goud-gele licht :-)

• Bert

als je veel kapotte lampen hebt,kan dit liggen aan je woonwijk.

als hier nl. veel verkeersdrempels liggen,kost je dit gegarandeerd veel lampen!

• RJPlompen@gmail.com

Onze Dacia Sandero is van 2009 en wordt dit jaar 4 jaar jong ! Tot op heden nog steeds dezelfde lampen.

Bij onze vorige auto, een Kia Pride , heb ik de ANWB een lamp laten vervangen omdat je daar slecht bij kon.

Helemaal kosteloos. Oja vanwege het slechte weer heb ik de paraplu hoog gehouden :)