defecte lampen

• Bas

De kilometerstand is nu 18000 km. Met mijn vorige auto(fiat) heb ik nooit lampjes hoeven vervangen omdat ze kapot waren. Daar moesten de lampjes van de richtingaanwijzers vervangen worden omdat er geen kleur meer aan zat.

Ik heb er nu osram in zitten en ik ben benieuwd of die langer mee gaan.

Avaka Schreef:

——————————————————-

> Bij welke kilometer stand?

• koekoek

Hallo

Bij mijn sandero van 2009 heb ik nog geen lamp hoeven te vervangen , ik altijd denk wel aan het volgende , eerst contact motor aan dan je lampen aan , dus niet beginnen met het inschakelen van je lampen , bij een draaiende motor is er geen of minder piekspanning wat de levensduur van je lampen bekort .

Groet Dirk

• mcvjournaal

Advies van Dirk is helemaal juist !

Nog een tip:

Als één van je lampen sneuvelt vervang ze dan allebei.

Dat scheelt een hoop werk want de tweede lamp gaat meestal snel achter de eerste aan.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• koekoek

Hallo

Hangt er vanaf als beide lampen nieuw zijn en een begeeft het met b.v een maand dan is het goedkoper om 1 lamp te vervangen , zijn ze inderdaad veel ouder dan gelijk twee , ook voor een gelijke licht sterkte .

Groet Dirk

• Avaka

Het goedkoopste is om alleen de lamp te vervangen die echt stuk is. Allebei tegelijkertijd vervangen is een verkoop praatje van de lampjes verkopers. In theorie klopt het dat als er 1 eerst gaat de volgende ook gauw komt. Maar dat geldt alleen als je geen rare dingen meemaakt. Als je toevallig door een dikke kuil klettert met je linker wiel is het linker lampje het eerst aan de beurt.

Gewoon vervangen wat stuk is. Na een poosje ben je de helft goedkoper uit.

• HenkM

Qua werk maakt het me niets uit maar lampen zijn voor mij onderdeel van de veiligheids voorzieningen aan de auto.

Sneuvelt 1 lamp na een redelijke tijd zal ik beiden vervangen, better safe then sorry. Je halveert tevens de kans op een extra tussenstop voor oom agent ;-) .

• remcora

Na 3 jaar een nieuwe koplamp vervangen. Wel regelmatig remlichten defect, maar dat bleek aan een kapotte fitting teliggen.

• janolifant

Met de 100.000km beurt alle dim/groot licht en stadslampen laten vervangen.

Ik weet hoe krap het achter de koplampunit is in de MCV diesel phase 1… :D

Vandaar dat ik het niet zelf doe met mijn “grote”handen ;-)

Alleen bij de verwarmingschakelaars achtergrondverlcihtings lamp is stuk gegaan in 132.000km tot nu toe.

• Rens

Hier beide koplampen na +- 1 jaar stuk. 40k en 50k km ongeveer. Staan vrijwel altijd aan. Sandero (2009)

• Gerre123

Rijdt nu 3 jaar, 52.000km in onze Logen, ook altijd lichten aan (was ik gewend met de Volvo) en tot nu toe 1x een koplamp (links voor) vervangen. Wel een ellendige klus omdat de gasinstallatie en de bedrading van de CC er precies voor langs loopt. Precies drie kwartier mee bezig geweest.