defecte lampen

• adriaan van hoorn

koekoek Schreef:

——————————————————-

> Hallo

>

> Hangt er vanaf als beide lampen nieuw zijn en een

> begeeft het met b.v een maand dan is het goedkoper

> om 1 lamp te vervangen , zijn ze inderdaad veel

> ouder dan gelijk twee , ook voor een gelijke licht

> sterkte .

>

> Groet Dirk

Helemaal gelijk, is gewoon marketing en die is er goed ingeslagen om beide lampen dan maar te vervangen.

In de praktijk gaan ze vrijwel nooit tegelijk stuk.

Beide lampen vervangen is alleen nodig als er echt kleurverschillen ontstaan. Tegenwoordig is het modisch om een blauwe gloed te genereren en dat zou de zichtbaarheid verbeteren. Heb nog heimwee naar de Phlips lampen met een gele gloed afkomstig uit de lamp en niet van het verflaagje er omheen.

• Barrabas

Persoonlijk vind ik dat het tegenwoordig nogal een zootje ongeregeld aan het worden is.Van wit naar geel,blauw,xenon,verstralers,mist,dagrijlampen de één zus de andere zo geplaatst, de ene wel de andere niet,dat je 's nachts en zelfs overdag al naar rechts moet kijken om niet verblind,afgeleid te worden.

Heb er zelfs al tegengekomen met groene lampen,voor wanneer de roze?

Vroeger in de middeleeuwen had je hier witte lampen en in Frankrijk gele en daarmee was de kous af.

Niet dat we terug naar het carbuurtijdperk terug moeten maar toch.:)

• Luuk

Na 50.000 km 1 keer een remlicht vervangen. In m'n Opel Zafira ook wel eens een paar keer in korte tijd de koplampen moeten vervangen. Kennelijk kun je een keer pech hebben met slechtere lampen? Zo heb ik een Citroen BX gereden waar ik ongeveer maandelijks een band mee lek reed. Domme pech, het zal niet aan de auto hebben gelegen. Dat zal ook voor de lampjes gelden…

• DerRudy

Net terug van vakantie, ging afgelopen nacht in Frankrijk mijn linker koplamp defect en 15 minuten later ook de rechter.

Sta je dan in de stromende regen en ook nog in het donker, ben het laatste stuk in Frankrijk maar doorgereden mbv mijn Mistlampen/Bermlampen.

Want afgelopen April zijn deze Osram Nightbreaker pas geplaatst, dus vanaf April t/m Augustus dat is wel erruuuggg kort.

Osram een mailtje gestuurd met de vraag of ze problemen hadden met deze lampen, kreeg keurig een bevestiging terug dat ze inderdaad problemen hebben GEHAD met deze lampen en dat ze mij een nieuw setje zouden opsturen.

Dit is dan de vervanger de zg 'Night Breaker Plus' uitvoering, ben overgens onder de indruk van Osram (kwaliteit was altijd ZEER goed) en ook nu een zeer positieve reactie.

Het komt toch niet vaak voor dat een fabrikant toegeeft dat er problemen waren met deze type lampen (tu).

mgr

Ruud

• Houthemkoffie

Hoi,

Vanavond tot de ontdekking gekomen dat het lampje van het standaard licht bestuurderszijde defect is.

Moeielijk aan te komen bij mijn Dacia Logan MCV uit 2008, want de accu en de LPG slang zitten daar ook.

Met veel moeite het veertje los gekregen en de auto lamp verwijderd en de een nieuwe erin gezet.

Maar nu krijg ik het veertje voor geen mogelijkheid teruggeklemd in de houder.:?

Heeft iemand een tip of oplossing?

Bij voorbaat dank,(tu)

Guido

• Avaka

Spiegeltje of even langs de dealer.

• HenkM

Guido,

Oefen eerst met de rechter lamp (bijrijderszijde). Hier kun je meer zien / voelen. Zo is het mij uiteindelijk gelukt bij de MCV.

Grtz uit Valkenburg.

• DerRudy

De truuk is dat je twee vingers gebruikt om het veertje weer terug te plaatsen.

Met de onderste vinger duw je de veer naar achteren (richting koplamp), en de bovenste vinger duw je de veer achter het haakje.

• Houthemkoffie

Hoi,

Het is geluk met jullie hulp! (tu)

Eerst met een spiegeltje gekeken bij de rechter koplamp hoe het nu precies zit.

Daarna met 2 vingers het veertje kunnen terugzetten. (mijn vingers zijn er nog gevoelig van)

Nog even zitten pielen met het rubberen hoesje en het stekkertje terugzetten.

Maar we hebben weer licht!.

Hopelijk gaat dit lampje ook weer 84000 km (of meer) mee. :)-D

Gr. Guido

• Sandinista

Koop nooit de lampensetjes van Bas/Dirk !

Twee setjes gekocht voor € 2,99 een H1 een H4 en 15 kleintjes.

Beide H4's hebben het nog geen maand uitgehouden, lampenglas met een dikke bubble naar buiten gesmolten, leek wel plastic.