Hallo Turbootje, ik bedoelde namelijk rijden.
Niet altijd op alle slakken zout leggen.
mcvjournaal Schreef:
——————————————————-
> In Duitsland rijden er in aantallen uitgedrukt > inderdaad meer Dacia's rond als in Nederland maar in percentage uitgedrukt
> zijn de verkopen niet hoger als in Nederland dus zo rond de 1%.
> Het enige land (buiten Roemenië) waar Dacia een groot merk is dat is Frankrijk.
> Herke http://mcvjournaal.punt.nl/
Herke, in Marokko >20% marktaandeel, op straat lijkt het of 1/3 van de auto's een Logan is !
Bulgarije en Algerije >10%
Brazilie en Argentinie >5% met Renault Sandero en Renault Logan
Klopt helemaal, vooral in Marokko rijden relatief veel Dacia's rond.
Maar ik bedoel met “groot” in dit verband niet alleen het marktaandeel, maar vooral in absolute aantallen verkochte auto's.
Zie ook dit artikel: http://mcvjournaal.wordpress.com/2011/01/10/dacia-recordverkoop-in-2010/
Herke
http://mcvjournaal.punt.nl/
Hallo Allemaal
Ik heb een Dacia Sandero Aniversare. Deze word of eind dit jaar of begin volgend jaar geleverd door mijn renault dealer. Zelf hebben wij 10 jaar in een renault scenic gereden nooit problemen mee gehad alleen deze word nu te duur in onderhoud en bezine kosten, want zuinig is die niet. Aangezien wij ook niet meer zo jong zijn wilde wij toch een nieuwe auto kopen. Wij werden goed behandeld door de reanult-dealer die zei zelfs omdat het zo lang duurde de levertijd dat: 1) de nieuwere uitvoering is, die moet dit jaar nog op de markt komen/van de band afrollen. En 2) Het aanbod is groot, met andere woorden het is toch wel druk met de verkoop van de Dacia. Ik ga er niet op achteruit met de ruimte. Ik ben helemaal happy de peppy met de Dacia Sandero Aniversare.
En laat ze maar lachen want iedereen die een nieuwe auto koopt,koopt via de bank
Ik ken dat. Rijd net in mijn nieuwe Duster benzine 4x4 met G3 ingebouwd.
Mijn vorige auto's waren met alle luxe die je maar kunt bedenken uitgerust, maar ik was daar flauw van.
Meer luxe, meer kans op storingen.
Eigenlijk wilde ik back to basic, maar het is toch de Aniversare uitvoering geworden en cruise control vind ik toch wel lekker, dus die komt er ook nog op.
Maar dan nog biedt de Duster vele malen meer waar voor z'n geld, is mijn mening.
De reacties van de mensen op uitstraling, uitrusting en rijgedrag van de Dacia Duster zijn zonder uitzondering zeer positief. Het merk roept bij veel mensen niet meteen iets van herkenning op. Des te leuker hoe ze reageren wanneer ze de wagen zien
Ger schrijft,
28 February 2007 om 20:57
Voor liefhebbers en geinteresseerden: ik heb een site in elkaar gedraaid met de meest relevante (ook eigen) fotos,videos,links
omtrent de Dacia Logan MCV……………….!!!!!!!!!! (deze kopie nog uit die tijd)
Imago, maakte me toen ook niets uit, heb ook met autos rondgereden die met veel succes werden verkocht….Maar toch….
Tjee!!! ….. man, ik was het prikbord een beetje aan het rondstruinen. En waarempel…. Ger Nijkamp….. leuk weer eens van je te horen.
Geloof 2008,….. waren we nog al laat in het Doornse Gat, mijn zoon moest toen nog Duiken weet je nog, je vrouw was er toen ook nog bij.
Dit jaar ben ik begonnen aan phase 2 MCV, en aangezien ik niet meer merk gebonden ben, en ook niet met Neikies rondloop, was het
4 jaar geleden ook gewoon een uitdaging, om hier aan te beginnen.
Toen ik in die tijd met Dacia voor de deur stond , zei mijn buurman,dat de buurt achteruit zou gaan.
Hij is er inmiddels op terug gekomen. Peperdure reparaties aan zijn Volvo.(vaak zag ik hem er onder liggen, de buurt keek)
En hij keek…………. (schuin naar de MCV).
……Maar blijf gewoon, doeje al gek genoeg. Misschien tot horens.!!!
Ik denk dat het NL belastingstelsel er veel mee te maken heeft. De kleine (eco) auto's zijn behoorlijk op de markt gezet door hun vrijstellingen, terwijl aan de andere kant de auto's in de meer vervuilende categorie extra belast worden.
Vergelijk de diesels in België qua wegenbelasting, aanschaf, bpm, enz. eens met die in NL. Het heeft mij doen besluiten voor G3 te gaan en nu eens een keer niet voor diesel. Alle verhogingen zorgen voor een duurdere aanschafprijs, waar Dacia ook niet blij mee zal zijn.
Misschien zijn de Nederlanders ook wel meer op de cent.
Of het met nuchterheid te maken heeft? Ik zou wel eens verkoopstatistieken willen zien per provincie in NL. Men zegt n.l. dat de noorderlingen doorgaans nuchterder zijn dan de westerlingen. Dan zou je dat daarin terug moeten zien.
De Dacia's zijn hier inderdaad (nog) vrij dun gezaaid, ofschoon… ik vanavond tezamen met nog 2 Dusters op de parkeerplaats stond! Da's dan toch wel weer heel speciaal. Verder heeft het waterschap in deze regio een order geplaatst van 25 Dusters. Dat is ook wel bijzonder te noemen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?