Chiptuning Yamashi

  • peter.h

    Naar aanleiding van het artikel op mcv-journaal een tuningset besteld.

    Herke ken ik persoonlijk en hij zeer deskundig!

    Onze Sandero is uit de fabrieksgarantie en heeft meer dan 80.000 km op de teller.

    Voor dit bedrag durf ik het best aan.

    Als ik gebruiks ervaring heb zal ik het melden.

    Wij rijden veel km en ook op reis met een caravan.

    Als er meer power in zit moet ik dat best wel merken.

    Ook houdt ik vanaf dag 1 het verbruik bij op brandstofverbruik.nl

    Dus positief of negatief resultaat moet voor mij zichtbaar zijn.

    Groet uit Alphen aan den Rijn

    Dacia groet,

    Peter en Margot

  • mcvjournaal

    Helemaal correct !

    Bij onderhoud en/of APK tijdelijk de tuning kit verwijderen en er zijn wat dat betreft geen problemen.

    Een artikel over ervaringen met het rijden met deze tuning kit vind je hier: http://mcvjournaal.wordpress.com/2011/12/05/gebruikerservaringen-yamashi-tuningkit/

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • willem

    Is het wel zo, dat als je de kit er uit haalt, dan dat alles weer op normaal staat?

    Of is de verandering in het motormanagement definitief?

  • mcvjournaal

    Nee, kit gewoon verwijderen en alles is weer standaard. Wel bij het opnieuw plaatsen van de kit de installatiestappen volgen.

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • willem

    Heeft iemand al een test gedaan?

    een voor en na test,

    bijv; topsnelheid en van 0 tot 100 test, dat zijn testen die echt bewijs leveren.

    Een zuinigheids test is onbetrouwbaar omdat er te veel variabelen zijn.

    ook vreemd dat er over Yamashi verder niets te vinden is op internet, behalve dan op de Dacia site.

  • Avaka

    Als dingen te mooi lijken om waar te zijn is dat meestal ook zo.

    Meer vermogen, soepeler motor en tegelijk een lager verbruik. Ja ja, tuurlijk. Als dat zo ongestraft zou kunnen dan had Dacia of Renault zelf de motoren wel zo afgesteld.

    Dat doen ze niet. Daar is een reden voor. Hopelijk lopen de gebruikers van dit apparaatje niet tegen die reden aan. Ik laat het wel uit mijn hoofd zo'n ding.

  • Turbootje

    Avaka Schreef:

    ——————————————————-

    > Als dingen te mooi lijken om waar te zijn is dat

    > meestal ook zo.

    > Meer vermogen, soepeler motor en tegelijk een

    > lager verbruik. Ja ja, tuurlijk. Als dat zo

    > ongestraft zou kunnen dan had Dacia of Renault

    > zelf de motoren wel zo afgesteld.

    > Dat doen ze niet. Daar is een reden voor. Hopelijk

    > lopen de gebruikers van dit apparaatje niet tegen

    > die reden aan. Ik laat het wel uit mijn hoofd zo'n

    > ding.

    ===============================================================

    Inderdaad AVAKA, zeer wijze woorden.

    Dus voor diegene die niet horen wil, die zullen het wel voelen op wat langere termijn (in hun portemonnee)

    Welke fabrikant wil er nu zelf geen zuinige motoren leveren !!

    Maar ja, soms gaan ze op de (deskundige) ervaring af van een kantoorklerk of zo.

    Een gratis demo modelletje kan immers goed helpen bij de promotie van bepaalde artikelen.

    Zo gaat het nu ook in de gezondheidszorg, alleen daar krijgen ze iets meer dan een yashimoto of zo :D

    En er zijn nog steeds Dacia rijders die deze verkapte promotie niet willen inzien.

    Turbootje :)-D

  • Barrabas

    Er zijn er die nog steeds in de middeleeuwen “leven” en daar ook willen blijven.

  • Barrabas

    Bij topsnelheid en optrekken zijn nog meer variabelen van toepassing.

  • Turbootje

    Barrabas Schreef:

    ——————————————————-

    > Er zijn er die nog steeds in de middeleeuwen

    > “leven” en daar ook willen blijven.

    ================================================

    Klopt helemaal, maar daar werken ze ook alleen maar met échte pk's

    En het brandstofverbruik is daar haver, stro en water.

    Daar duwen ze een knol ook geen spaanse peper in zijn achterste om er meer pk's uit te krijgen, want dat valt namelijk onder dieren mishandeling.

    Echter een motor management ontregelen en verkrachten met een yashimasi kastje o.i.d. valt volgens de wet (nog) niet onder een strafbaar feit.

    De motor producenten proberen daarom ook om hun producten een langere levensduur te geven en zullen dan ook terecht de schade niet vergoeden tijdens de garantie periode.

    En juist omdat we niet meer in de middeleeuwen leven, is de huidige techniek zeer verfijnt maar ook veel kwetsbaarder geworden als je er zo maar iets aan wijzigd.

    Dit geld zeker voor motoren waar men al zeer veel power uit perst.

    Maar ik zou zeggen, gewoon doen wat je niet kunt laten, maar ga later niet piepen als je met motorschade zit (ook al is het dan buiten de garantie)

    Turbootje :)-D