Chiptuning Yamashi

  • Barrabas

    Bij de eerste rookspuwende stoomtrein ging zelfs de wereld vergaan! En vroeger draaide de zon zelfs rond de Aarde :)

    Vroeger was dat niet en nu is dat niet meer.

  • willem

    Dus of het werkelijk werkt weet niemand?

  • Allanoon

    Tja… er is best wel iets te vinden met vriend Google :D

    http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/59244-chiptuning-en-obd-tuning-wel-of-niet-goed.html

    Ik zou verder zeggen doe wat je wilt, zolang je verder niemand schaadt ;)

  • LED-Lightning

    Let wel: OBD tuning zoals in dit artikel gemeldt wordt is mijns inziens niet hetzelfde als wat er gebeurt met de Yamashi hardware.

    Met de Chiptuning wordt hier bedoeld dat de chip fysiek vervangen wordt door een andere, met de OBD tuning in dit artikel wordt bedoeld dat de software op de chip wordt ge-update.

    Naar mijn weten doet de Yamashi kit de software op de chip niet vervangen, maar meer ‘van buiten af beinvloeden’, in die zin vergelijkbaar met een powerbox

    Correct me if I'm wrong

    Nog een toevoeging: ik heb een vorige auto van me (een VW Passat 1.9 TDI 90 pk) laten chiptunen (dus wezenlijk een andere chip erin), en daar heb ik zonder noemenswaardige problemen de 300.000 km mee gehaald. Nooit op de rollenbank gezet, maar reed stukken lekkerder, meer schakellui en soepelere accelleratie. Zou na tunen ongeveer 118 pk moeten zijn geweest.

  • Acopycow

    zou je met http://www.dealextreme.com/p/obdii-bluetooth-car-diagnostic-cable-black-blue-orange-dc-12v-42825 ook kunnen programmeren? Of is het alleen voor uitlezen.

  • HenkM

    Met dit apparaatje kun je data uitlezen en schrijven (zelf heb ik de USB versie).

    De meegeleverde software is redelijk kaal maar de sensors en foutmeldingen van de auto kun je live uitlezen.

    Programmeren / tunen is een andere zaak. Hiervoor is de juiste software en kennis nodig.

    ps.: Don't fix if it isn't broke

  • gregor

    heb ook zo iets

    ben er een tijdje me bezig geweest wat ik gezien heb kan je alleen uitlezen en fout code,s wissen

    het is leuk speel goed voor onder het rijden

  • uul

    Ik ben absoluut niet technisch! Heb de Chiptuning nu een maand en is door Arjan ingebouwd en onzichtbaar weg gewerkt. De motor is stiller. Hij rijdt als een DACIARATIE en veel zuiniger. Dit kan ik technisch niet omschrijven maar merk wel dat wanneer er nog maar een streepje brand dat ik veel en veel langer kan doorrijden voor het lampje aangeeft dat de benzine bijna op is.En wat nog leuker is de verbaasde blikken als er weer zo,n VW Golf achter mij staat en verbaast kijkt naar mijn 1.2 Sanderootje bij de volgende stoplichten. Ben dus DIK tevreden met mijn Yamashi.

    Uul.:)

  • Avaka

    Tot die stuk is……………

  • uul

    Kom kom Avaka niet zo somber, het weer is ook al bar en boos. Je lijkt ene C…wel

    Groetjes van Uul.:D