Dagrijverlichting

• Avaka

Al 2x gecontroleerd door oom agent?! Daar zit je toch niet op te wachten? Straks wordt je vrouw een keer aangehouden……….:

“Zo zo mevrouwtje…dus we denken dat we bij dit stralende weer maar ongegeneerd met de mistlampen kunnen gaan schijnen…….daar raakt al het overige verkeer maar van in de war…..dat wordt een forse bekeuring mevrouwtje” “Maar meneer agent volgens mijn man mag dat wel hoor” “Niks mee te maken mevrouwtje, als we alles maar toestaan wat volgens manlief allemaal wel kan….alstublieft hier uw papiertje”

Nee, ik mag graag knutselen maar vind het echt veel te veel op mistlampen lijken.

• oscar54

Maakt niet uit wie er achter het stuur zit.

Als “mevrouwtje” aangeeft dat het dagrijverlichting is, zal de agent naar de “typegoedkeuring” van de verlichting gaan kijken en geen bekeuring uitschrijven.

Mocht hij zo dom zijn toch een bon uit te schrijven, zal hij de verklaring van “mevrouwtje” in de bekeuring vermelden.

Bij bezwaar bij de officier van justitie zal hij in een uitgebreid proces-verbaal aan de officier van justitie uit moeten leggen waarom hij de bon geschreven heeft.

De officier van justitie zal vervolgens (laten) controleren of de typegoedkeuring klopt en, zo ja, de bekeuring seponeren (laten vervallen).

Niets aan de hand dus. (Je moet in zo'n geval natuurlijk wel zelf de brief met het bezwaarschrift schrijven ;) )

Groeten, Oscar.

• Avaka

Kortom: NIET DOEN dus! :)

• HenkM

Controlles hadden niets te maken met de DRL's maar waren alcohol controles, in mijn woonplaats wordt ik hier minimaal 5 à 6 maal per jaar mee geconfronteerd (tu) .

De eerste gewoon een geïnteresseerde agent die vroeg de lichten aan en uit te schakelen (voldoende daglicht). “Hee, dimmen i.p.v. uit, super”.

De tweede een agent die zelf een Sandero had, vroeg of montage veel werk was.

• HenkM

Waarom eigenlijk niet. Vanwege de DRL's ben ik nooit aangehouden.

Ik woon gruwelijk dicht bij een politiebureau. Kom dan ook geregeld politie tegen in auto of op de motor als ik de straat uit rij.

Gezellig babbelen met oom agent is niets mis mee.

Mijn persoonlijke ervaring met deze mensen is dan ook positief.

De enkele bonnen die ik afgelopen jaren heb gehad waren kleintjes en uitermate verdiend ;) .

• HenkM

Stel ik heb zelf DRL's gemonteerd en m'n versnellingsbak sneuvelt. Knappe dealer die onder de garantie probeert uit te komen vanwege die DRL's.

Heb mijn dealer gevraagd wat de consequenties zijn van zelf klussen. Antwoord was vrij simpel: “wat je zelf kapot maakt valt niet onder garantie, de rest wel”.

• LED-Lightning

Bedoel je dat vrouwen niets van auto's af zouden weten? Ze zouden je kunnen verbazen…

• Adriaan

T.a.v. van de garantieperikelen. Rare verhalen en ik zou het daar zeker niet bij laten zitten als ze met een dergelijke smoes aankomen.

Verder een hele interessante link over de dagrijverlichting.

Komende week wordt mijn Duster geleverd en ik heb een aanbieding liggen om voor 219 euro een set Philips Leds te laten inbouwen. Dat lijkt mij wel wat. Ik heb er geen belang bij om aan een gloednieuwe auto zelf te gaan knutselen en dit is een alleszins redelijke prijs inclusief montage (die mensen moeten ook ergens van leven).

Nou vind ik de Belgische optie met inbouwaccessoire het mooist. Heb een mail gestuurd naar Renault België en kan volgende week antwoord verwachten van de verantwoordelijke persoon voor de inbouwleds van de Duster.

• Avaka

Nee, ik bedoel dat ik die dagrij verlichting veel teveel op mistlampen vind lijken.

• Hans03

Ook ik heb, zowel bij Philips, als bij Dacia België en bij de fabrikant ven het inbouwset, de vraag gesteld of dit ook voor Frankrijk (waar ik woon) geldt en of, en zo ja waar, deze sets los te koop zijn.

Antwoord van Philips: Ze hebben dit alleen gemaakt in samenwerking met Dacia België en voor andere landen is dit niet bekend.

Antwoord van Dacia : Ze weten dit niet en hebben de vraag doorgezonden naar Dacia Frankrijk

Van de fabrikant van het inbouwset heb ik nog niets gehoord.