Weet iemand of die 1.2 Turbo motor ook geschikt is voor LPG?
Dirk
hoi Ik mis alleen voor veel caravanners de maximum aanhanger massa,s 8-)bij de diversemotor uitvoeringen van de Nieuwste Daas .de Lodgy
Zijn deze gegevens ook al bekend??
Verder een prachtige auto als vervanging van mn blokkendoosje de trouwe MCV over een jaar of drie.
Lodgy ziet er fantastisch mooi uit en oogt wat moderner van binnen–mooier dashboard en zuinigere 1.2 turbo injectie motor! hopenlijk ook op LPG.
Eerst maar weer eens sparen—zeker in deze tijden! Hoop dat deze Daas ook goed gaat verkopen in deze moeilijke tijd ,?!
want al gaat t slechter een VW golf rijder blijft toch VW rijden ze houden liever hun status( wat dat ook moge zijn )op in een tweede hands golf,dan in een prachtige ,veel goedkopere Dacia te gaan rijden.Dat geld ook voor dat andere dure Duitse merk denk ik.Alleen van de Skoda Kia en die andere iets goedkopere merken is misschien iemand af te pikken!Want ik ben vast niet de enige die de te dure Fabia in ruilde voor een Dacia!(tu)
Maar als iemand de max te trekken aanhangwagen massa,s vd Lodgy weet hoor ik het graag!
Het downsizen is begonnen, een 1.2 motor met turbo !
Dat word dus de probleem motor net zoals de HPI motor van Citroen.
Leuk al die milieuregels maar een 1.2 is gewoon echt te klein voor zo'n auto.
Overigens zelf net een nieuwe MCV 7 zits gekocht, na 5 jaar probleemloos te hebben gereden in de Phase 1.
Nog nooit zo goedkoop gereden en mij nooit in de steek gelaten.
Wilde zelf op de Lodgy wachten maar mijn vrouw vind hem echt niet mooi, zo zie je maar weer ook smaken verschillen.
Hoeft niet hoor… als je bijvoorbeeld de 1.2 TSI neemt van VAG dan blijkt dat een heel fijne motor te zijn met prima prestaties! Mijn collega rijdt er nu reeds meer dan een jaar (meen ik) in rond met een Seat Leon en vindt het super fijn rijden.
En dan mijn Seat Ibiza met een 3-cylinder (!!!) 1.2 TDI, die doet het ook uitstekend, als er niet gemorreld zou worden aan de wegenbelasting (wat helaas niet gebeurt) zou ik over twee jaar zeker weten zo'n zelfde leasen.
Dat downsizen hoeft echt geen probleem te zijn… ik neem aan dat deze motor reeds uitgebreid beproefd is in de Renault stal.
Wat er ook gebeurt met de Lodgy of zijn motoren ,ik hoop dat de MCV met 1.6 16 V motor nog lang naast de Lodgy op de verkooplijst mag blijven staan …..ik vrees echter van niet.
Het zou erg stom zijn van Dacia de MCV die in vele landen als probleemloze auto beschreven en ervaren word uit de handel te halen,zeker nu de brandstof alsmaar duurder word en de meeste MCV rijders probleemloos op LPG rijden.
Ik hoop dat mijn MCV over drie jaar,als die dan 5 jaar oud is vervangen kan worden door een probleemloze op LPG rijdende auto van Dacia ,die ook weer mijn Hobby 400 sf caravan van 1200 kg maximaal massa zonder problemen mee trekt.en met mij vele MCV caravan trekkers!!
Leuke Auto met een interessante motor 1.2 TCe benzinemotor met 115 pk
Is dit dezelfde motor als in de Renault Mégane?
Onder de motorkap vinden ook wat verschuivingen plaats.
Een nieuwe toevoeging is de 1.2 TCe benzinemotor met 115 pk waar een gemiddeld verbruik 5.3 l/100 km aan is gekoppeld.
Zie:
http://www.autoblog.nl/renault-megane-facelift-is-officieel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?