Xenon in Duster

• gregor

ik heb ze van deze site gehaald

http://www.navaudio.nl/

toen ik ze bestelde was er een actie en waren ze goedkoper geloof nu weer

heb zelf gekozen voor 6.000k wit met iets blauw

het inbouwen is heel simpel en haald de h7 lamp eruit je plaats de h7 xenon lamp er in

de ruberre dop daar heb ik een extra gat gemaakt voor de kabels en netjes afgedicht

de kabel die op de h7 lamp zat die is door verbonden met de kabel van de balast en de kabel van de balast gaat weer naar de xenon toe

de balast zelf heb ik net achter de lamp unit geplaats

simpel en snel

en gelijk dat lampje eronder verwisseld met een led lampje geeft mooi wit licht samen met me dagrij verlichting steekt dat mooi af

ik hoop dat het mooi weer wordt op de dacia dag dit jaar

• bvh079

Het is toch xenon geworden. Ik heb een fikse korting gekregen, en betaal uiteindelijk slechts 44 euro voor een set xenon.

Ervaringen en foto's later!

• Tazteam

Zo, das wel heel erg weinig.

Dan zal het wel geen Pilot oid zijn.

Ik dacht dat ik voor mijn Sandero al goedkoop uit was, H4 Bixenon………….€175 incl montage

• Barrabas

(tu) Daar willen we allemaal het fijne van weten.Ben natuurlijk benieuwd.Voor die prijs kan je het niet laten. :)

• bvh079

Ik heb er sowieso een jaar garantie op. Het is alleen even afwachten tot een collega de set voor me kan monteren. Ik hoop morgen, anders volgende week.

• Avaka

Als zaken te mooi lijken om waar te zijn dan is dat meestal ook zo.

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Ook op langere termijn.

• HenkM

Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van (verblindde?) tegenliggers.

• bvh079

Zo jammer dat er zo'n negatieve sfeer hangt op accessoires die achteraf op een Dacia worden geplaatst op dit forum. Eerst de bullbars en nu de xenon. Heel jammer.

De xenon is gekocht bij een bedrijf waar het bedrijf waar ik werk al jaren zaken doet. De eigenaar garandeerde mij dat de xenon van prima kwaliteit is en dat ik mij geen zorgen hoef te maken over de werking. Het is normaliter een xenon-set die ergens in de 60 euro kost. Een vrij normale prijs voor een dergelijke set.

Ze gaan er volgende week vrijdag inkomen en worden gemonteerd door iemand die er verstand van heeft. Ik verwacht niet al te veel problemen. Lampen worden direct netjes afgesteld.

• Barrabas

Troost U. Na verloop van tijd zetten die negativisten ze er ook op,ha,ha,ha! Al gemerkt op dit forum.Onbekend is Onbemind.

Af fabriek was mijn automatische deurvergrendeling +7km/u,ingesteld op mijn Duster.Niemand zag er het nut van in en sommigen geloofden mij niet eens.Nu moet/heeft iedereen het hebben.

Trouwens ik vind het steeds prettig om accessoires die vooral IK leuk vind in te bouwen,zelf of door een vakman.

(tu) Zoals dat open dak,zelf moet ik het niet,maar het staat wel prachtig en is uitstekend ingebouwd. :)

• Adriaan

Blijft leuk om te lezen hoe verzot iedereen op z'n Daas is en d'r lekker mee aan het knutselen gaat.

Ik heb die fase vooralsnog (zeg ik voorzichtig) heb gehad. Ben erg blij dat ik een keer een simpele auto heb die doet wat ie moet doen na 15 jaar knutselen en hobbyen :)

De xenonverlichting geeft iha inderdaad een groots verschil qua lichtbeeld, vergeleken met de originele pitten. Voor mijzelf vind ik dat de originele Dusterlampen al een fantastische hoeveelheid licht geven, dus hoef ik ze niet. Een ander wel? Prima toch, er van uitgaande dat koplampreflectoren daar geschikt voor zijn. Er zijn nl veel auto's die de xenon wel kunnen hebben, maar die bij een APK meteen afkeur krijgen, omdat er geen fatsoenlijk scherp lichtbeeld mee te krijgen is en je dus gegarandeerd de tegenliggers verblindt.

Originele xenon verdient dan ook voorkeur, maar die is er nu eenmaal niet voor de onze.

Hoe zit het met de wettelijke eisen? Op de nieuwere auto's moet dan sowieso een ruitensproeier- cq wissersysteem zitten? En automatische hoogteregeling. Dat laatste is niet te plaatsen.