Xenon in Duster

• vleutmans

Tja Xenon levert nu eenmaal maximaal 3x zoveel licht (in lumen) als een standaard 55/60 watt gloeilamp (bij 60% van het opgenomen vermogen), dat is een feit.

Het meeste licht komt uit een 4500K lampen (melkwit kleur) . De 8000K of 12000K “lijken” feller door de blauwe/paarse gloed, maar produceren toch minder licht.

Ik denk dat je wanneer je lampen niet te hoog afgesteld staan je weinig klachten van tegenliggers zult krijgen.

Gr.

Michel

• t.u.z.49

ik heb via ebay de osram lampen besteld (duitsland) voor de hele voorzijde dus dim -stads(h7 + w5w) en grootlicht (h1) voor 39,83 euro incl verz.kosten zijn gelijk aan de nightguide lampen H7 & H1

Osram H1 NightBreaker Night Breaker PLUS +90% 2er Set + Philips BlueVision W5W

… (Verkoopdatum: 19/10/12

EUR 15,23

Osram H7 NightBreaker Night Breaker PLUS +90% 2er Set Osram H7 NightBreaker Night Breaker PLUS +90% 2er Set )

Verkoopdatum: 19/10/12

EUR 16,70

verz.kosten 7,90 euro

• bvh079

De lampen staan in principe nu afgesteld zoals ze voor de APK goed zouden moeten staan en het beeld is verder, ondanks het stroolicht (dat nu wel afgenomen is door het stellen) in orde.

• Martin en Richard de Goeij

Hou helemaal niet van Xenon verlichting op auto,s!

Als ik hier ,waar ik woon, over de wegen door het bos rijd s,avonds (en dat moet ik vaak van wegen mijn nachtdiensten )en ik kom iemand tegen met deze lampen gebeurt 99 % van de keren het volgende

Hij ziet mij waarschijnlijk prima

Ik zie zijn auto in een flits en dan minstens 10 seconden een witte waas en zie totaal dan niets

meer ! :S geen weg –geen bomen en –ws ook geen fietser ,mocht die op dat moment daar nog rijden.

Altijd vervelend verblindend en voor enkele seconden , deze verlichting !

Ik vind ze levensgevaarlijk in het verkeer!

En dan komt nu t verhaal dat ze dan niet goed afgesteld staan..,.dat zal wel ,maar dan zijn er maar heel weinig garages die t wel kunnen!

En trouwens ook de gewone verlichting goed afstellen lukt vaak niet ook daar kom je nieuwere en langer gebruikte auto,s

tegen met te hoog afgestelde lichten.

Hou het maar bij de nightvisions van Philips of andere betere gewone lampen en laat net als bij mijn auto om de 3 a 4 maanden je verlichting eens controleren.

Voor iedereen veilige kilometers toe gewenst! (tu)

• t.u.z.49

vandaag de Osram H7 en H1 NightBreakerlampen + W5W Philips BlueVision geplaatst en moet zeggen dat het een wereld van verschil is met mn vorige lampen, ik heb op buitenwegen gereden en veel tegenliggers gehad zonder reactie,s dus dat moet geen [probleem geven, ik hou u op de hoogte

• bvh079

Ik rij nu een week rond met de xenon-verlichting. Geen gezeur, geen geflits dus i.m.o geen probleem :)