delfosso voor een sandero 1.2 van drie jaar oud vind ik dat een prachtige inruil prijs dan heb je maar 2000 euro per jaar afgeschreven
ik ben er niet mee eens dat je weinig krijg voor je sandero. in 2008 Koch ik mijn eerste sandero lauriate 1.6 mpi demo. twee maanden oud. 800 km gelopen koste 11.500 euro rijklaar. na drie jaar ruil de ik hem in bij peter van de brink bohanen in Arnhem. voor 8000 euro moest 6000 euro bij leggen voor een stepway rijklaar als ik hem nu zou in ruilen dan geven ze 10.000 euro voor een stepway van 2011 30.000 km gelopen bij na twee jaar oud hoe goed koper wil je auto rijden
Vorig jaar hebben wij onze 3 jaar oude Sandero 1.4 mpi Laureate met 57000km op de teller omgeruild voor een Sandero 1.2 16v LPG Aniversare.
We hebben de auto toen omgeruild omdat er een aantal kosten aankwamen (zo was oa.de ophanging van de knalpijp doorgeroest en kwam de 60.000km beurt er aan), door dat + het goedkoper rijden op LPG denken(hopen) we de nieuwe auto terug te kunnen verdienen. Maar dan moest natuurlijk wel de inruilwaarde goed zijn. We kregen 6000 euro geboden, en met veel moeite hebben we er 400 euro bij gekregen. Dat was toen ook zo'n beetje de waarde van wat op autotrack enzo voor zo'n Sandero werd gevraagd en daarmee konden wij dus wel leven, maar als ik zo enkele reacties lees dan mogen wij eigenlijk meer dan tevreden zijn. Als wij echter maar iets van 4000 euro terug hadden gekregen, dan hadden we nooit een nieuwe gekocht en de auto gewoon opgereden.
Na lang twijfelen toch even een korte reactie:
Toon mij een auto uit dezelfde klasse als een Dacia Sandero (toch snel gelijk aan een Golf Polo, Ford Fiesta ed) waarop je minder afschrijft dan gemiddeld 2000 Euro per jaar.
Toon mij die en ik stuur je een fles wijn.
Als je mij een dergelijke auto niet kunt tonen hoef ik er als tegenprestatie niks voor terug.
Da's toch fideel of niet soms.
Avaka Schreef:
——————————————————-
> Na lang twijfelen toch even een korte reactie:
> Toon mij een auto uit dezelfde klasse als een
> Dacia Sandero (toch snel gelijk aan een Golf Polo,
> Ford Fiesta ed) waarop je minder afschrijft dan
> gemiddeld 2000 Euro per jaar.
> Toon mij die en ik stuur je een fles wijn.
> Als je mij een dergelijke auto niet kunt tonen
> hoef ik er als tegenprestatie niks voor terug.
> Da's toch fideel of niet soms.
Beste Avaka,
Misschien was ik niet helemaal duidelijk.
Mijn punt is niet dat een Sandero teveel afschrijft, maar dat een Dacia dealer je nog net niet de zaak uitkijkt en een zeer lage inruil geeft als je een nieuwe Dacia wilt kopen. Mijn eigen Daciadealer gaf, namelijk 4800 euro bij aanschaf van nieuwe Sandero Lauriate. Dat is toch 1200 minder dan bij de Fiat dealer, die 6000 terug gaf bij aanschaf van een Punto Twin Air, een auto met meer opties en lagere aanschafprijs en dus een hogere inruil.
De prijs wordt door vraag en aanbod bepaald.
Je bent toch niet verplicht om de auto aan de dealer te verkopen?
Zet hem op marktplaats of autoscout24.
Dan ontdek je wat hij waard is.
De autohandel is de boterham van de dealer.
Die moet er dus aan verdienen. Als je de dealer ook een boterham gunt verkoop je de auto aan hem.
Vind je dat je te weinig krijgt? Probeer hem dan aan een particulier te slijten. (met alle rompslomp die dat met zich mee brengt) proefritjes, kijken niet kopers, etc..)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?