Hear Hear!
Hoi allemaal,
Bij aanschaf naast de slooppremie ook €1000,- milieubonus van Dacia gekregen, in deze periode zijn de meeste Sandero's verkocht. Ik denk dat Dacia dealers dan niet helemaal gek zijn als ze 1000 minder inruil geven in vergelijking met dealers van andere merken. Over afschrijving gesproken, een collega liet mij vvorig jaar een 2e h Maybach zien die was in en paar jaar van 5 naar 1 ton in waarde gedaald.
Groet, Miek
Gisteren post van vkv Rotterdam :
Voor € 11.330 een nieuwe Sandero met mistlampen, reservewiel en Pack Dacia plug&rado (volgens mij mooie naam voor radiovoorbereiding). Voor 3 jaar oude Sandero 1.2 ambiance met radio en airco pack geven ze € 5.625 en deze had mij incl milieubonus en slooppremie € 7.790 gekost.
Voor drie jaar nieuwer (bovendien stiller en zuiniger) rijden €5700 bijbetalen vind ik te veel; daarentegen € 2.100 afschrijving in drie jaar is heel erg weinig ! Kortom, nog een paar jaar doorrijden en een goede aanbieding afwachten.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Wat je het beste kunt doen is een kwalitatief GOEDE auto NIEUW kopen (desnoods een willekeurige in aanschaf relatief goedkope Dacia) en deze helemaal OP rijden.
Dan rijd je het goedkoopst. Tenminste als je een jaar of 3 garantie hebt, eventueel iets bijleggen en dan 5 jaar garantie. Dan kan je van te voren ‘een rekensom’ maken welke kosten je per maand moet dragen. Dan hoef je je ook niet te beklagen dat als je na 3 jaar TOCH je auto in wilt ruilen er voor je gevoel er weinig voor terug krijgt. Het is hier al meerdere malen genoemd en uitgelegd, slechts 2000 Euro per jaar afschrijven is heel erg weinig. Die fles wijn staat nog steeds………..
Mijn Daas is bijna 5 jaar oud en in een opwelling heb ik een prijs gevraagd omdat ik door omstandigheden wellicht een Duster wilde kopen. En wat denk je….. inderdaad ‘slechts’ 2000 euro per jaar afgeschreven.
Dat de gewenste nieuwe Duster toen toch een beetje te duur was laat zich raden.
Zonder gein, ik heb nog nooit zo goedkoop gereden als de afgelopen 5 jaar. Nauwelijks problemen en die er wel waren zijn door mijn dealer perfect opgelost. Als ik mijn trouwe MCV grondig bekijk zie ik geen enkel spatje roest, geen enkel afgebroken plastic deel (en ja ik heb 3 kinderen), bekleding is nog steeds niet versleten (wel een beetje besmet maar wat wil je met 3 jonge kinderen), motor loopt perfect op LPG, maar moet er wel zo nu en dan nieuwe banden er op zetten. Man man man, wat een ellende………….. B)
Binnenkort moet de distributie vervangen worden en daar reserveer ik al een poosje geld voor.
Wat mij betreft komt er over pas 5 jaar weer een nieuwe Daas.
Sandinista Schreef:
——————————————————-
> Gisteren post van vkv Rotterdam :
> Voor € 11.330 een nieuwe Sandero met mistlampen,
> reservewiel en Pack Dacia plug&rado (volgens mij
> mooie naam voor radiovoorbereiding). Voor 3 jaar
> oude Sandero 1.2 ambiance met radio en airco pack
> geven ze € 5.625 en deze had mij incl
> milieubonus en slooppremie € 7.790 gekost.
> Voor drie jaar nieuwer (bovendien stiller en
> zuiniger) rijden €5700 bijbetalen vind ik te
> veel; daarentegen € 2.100 afschrijving in drie
> jaar is heel erg weinig ! Kortom, nog een paar
> jaar doorrijden en een goede aanbieding afwachten.
Wat verwachten jullie nu eigenlijk dat je even veel terug krijgt dan dat je hem betaald hebt? Als je drie jaar geleden een wagen hebt gekocht voor 7790€ en je krijgt er nu nog 5625€ voor terug dan heeft deze wagen je 722€ per jaar gekost. Dat is een return van maar liefst 72% na drie jaar vergelijk dit eens met een ander merk van wagen. Als je dat geen goede aanbieding vind dan weet ik het niet meer hoor.
Ik krijg hier stilaan de indruk dat men met de overname prijs van de oude wagen een nieuwe wil aanschaffen zonder er iets boven op te leggen, zo werkt de wereld niet hoor mensen.
Groeten aan alle
Mac
In november 2005 een Dacia Logan (sedan) Ambiance gekocht, incl. stuurbekrachting (was toen nog niet standaard), mistlampen en rubber mattenset voor 10.016 Euro (niets ingeruild).
Begin januari bij toeval de nieuwe Sandero 2013 ontdekt. Het plan was om 10 jaar (met plezier) in de Logan te blijven rijden, maar toch even aan het rekenen geslagen.
Gereden kilometers 71.000, banden-voor waren nu (voor het eerst) aan vervanging toe. Was net gebeurd (Michelin EnergySaver+, 2x 60 Euro).
Toch ben ik nu in blijde verwachting van mijn 2de Dacia. Wederom een Ambiance, zonder airco, zonder radio, maar met mistlampen en een volwaardig reservewiel en de radio die ik er zelf in plaats wordt door de dealer vergoed (€ 69,00 voor een eenvoudige Pioneer). De speakers betaal ik zelf. In de wetenschap dat de inruil laag zou zijn (ca. 2100 Euro) verkoop ik de super-nette Logan voor 2400 Euro particulier, heb ik de 2 nieuwe voorbanden en de Pioneer speakerset dus ook betaald gekregen.
Moraal van dit verhaal: afschrijving van de Logan nog geen 100 Euro per maand en straks een veel zuinigere Sandero TCe 0.9. Wie doet me wat.
Toen ik de verkoper vertelde mijn Logan niet in te ruilen leek hij mij enigzins teleurgesteld, waarschijnlijk was aan de verkoop van de ingeruilde Logan meer te verdienen geweest dan aan de nieuwe Sandero.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?