Lage inruil - geen Dacia meer

• Avaka

Dan heb je een slechte Dacia dealer getroffen of je weet niet dat je bij de merkdealer voor een ‘eigen merk’ auto altijd een lagere inruil krijgt. Zo zit de auto wereld nu eenmaal in elkaar.

Verkoop je Daas aan een particulier en je hebt de max prijs.

• Avaka

Quote van Ben 1958:

“Golf een beetje uitgerust vanaf 24.000,= euro, Polo beetje uitgerust vanaf 20.000,=, Fiësta beetje uitgerust vanaf 17.000,= euro; niet te vergelijken dus!”

Reactie Avaka:

Onjuiste redenering, een Dacia is van dezelfde klasse maar veeeeeel goedkoper. Daarom kopen we allemaal een Daas.

Een goedkope auto schrijft automatisch goedkoop af. Twee duizend euro afschrijving op een dergelijke auto is echt heel weinig.

Lijstje met vergelijkbare auto's:

COMPACTE KLASSE

Dacia Sandero

Mazda 2

Suzuki SX4

Daihatsu Sirion

Hyundai i20

Toyota Yaris

Kia Rio

Mitsubishi Colt

Smart Forfour

Hyundai Getz

Citroën DS3

Suzuki Swift

Citroën C3

Alfa Romeo MiTo

Renault Clio

Opel Corsa

Ford Fiesta

Peugeot 207

Fiat (Grande) Punto

Skoda Fabia

Volkswagen Polo

Seat Ibiza

Peugeot 206

NB: Moet toegeven dat wellicht de Daihatsu Sirion in aanmerking komt voor de fles wijn……… Shit, ben ik hem toch nog kwijt……… :D

• Ben1958

leeg

• Hoef

Als ik een paar schoenen koop, ga ik die niet na enkele maanden “inruilen” bij de schoenendealer. Ik gooi ze gewoon weg als ze stuk zijn of niet meer te repareren zijn.

• geert

delfosso ik vind dat je een goede diel doet ten op zichtte van de sandero de punto twee cilinder 85 pk com pleeter dan de sandero wel 1600 euro exta ten op zichte van de beide auto,s bij betallen

• Barrabas

(tu) Zo is dat.Tenzij je geld door vensters en deuren kan gooien maar dan koop je een Maserati,of een helicopter.

• marero

Tjonge jonge Geert ,als je zoooo slecht Nederlands schrijft,zullen we je mening maar niet meenemen…..

• LED-Lightning

Als je met zo weinig respect voor een ander reageert, hoe zit het dan met jouw mening?

Met andere woorden, niet iedereen is de Nederlandse taal helemaal machtig, moet die dan meteen worden afgebrand? Lijkt me niet…

• sandra

In 2011 MCV ingeruild kreeg ongezien 8200 euro terug wel online offerte aangevraagd , gelijk Renault Twingo gekocht moets 500 euro bij Dus het loont online te shoppen gewoon kenteken invullen en km stand doorgeven en klaar.

• vleutmans

Tja ik vind dat je pas echt goedkoop rijdt als je ook lang met je auto doet. Het maakt mij niet meer uit wat mijn evt. inruilwaarde is, ik heb m'n dacia bijna 6,5 jaar geleden voor 11.400 euro aangeschaft (incl. LPG G3 installatie) .Nu met 205.000 op de teller….rij ik em lekker op en geniet nog steeds van iedere rit.

Wanneer de auto dood is (of te duur in onderhoud), dan weet ik bij afscheid achteraf pas wat de auto gekost heeft…en dat zal per jaar stukken minder zijn, dan dat ik nu al een andere auto zou aanschaffen.

Moraal: enige manier om goedkoop te rijden is ‘zo lang mogelijk met je auto doen’ (en LPG rijden als ik uiteraard)

Gr.

Michel