Ook bij Trekpleister in Sneek nog een aantal voor 50 eurootjes
Hallo Mensen,
ik heb denk ik de oplossing voor alle problemen…ik heb geprobeerd mijn Nokia N95 8gb
te laten werken met de watsound 164b met wisselend suc6, maar meer irritatie van wel geen contact
en dan steeds dat a2dp gedoe dat de radio mijn mobiel leest als een mediaspeler..
toen dacht ik als ik nou gewoon geen hyper nieuwe mobieltje gebruikt maar mijn “oude” Nokia6820
dus een duo simmetje erin en ja hoor als een zonnetje zelfs voice dialing werkt perfekt, ben zeeeeer tevreden
heb nu gewoon een radiootje en carkit voor 50 euro's helemaal top.
Ik heb ook hetzelfde probleem met a2dp. Mijn gsm (Nokia N95 8GB) en radio zijn wel verbonden via bluetooth, maar als ik gebeld word gaat mijn gsm over i.p.v. dat ik de ringtoon via mijn radiospeakers hoor. Ik kan dus ook niet handsfree bellen via mijn autoradio. Nu lees ik iets over een duo simmetje, maar waar plaats ik die dan???
Raptor Schreef:
——————————————————-
> Hallo Mensen,
> ik heb denk ik de oplossing voor alle
> problemen…ik heb geprobeerd mijn Nokia N95 8gb
> te laten werken met de watsound 164b met wisselend
> suc6, maar meer irritatie van wel geen contact
> en dan steeds dat a2dp gedoe dat de radio mijn
> mobiel leest als een mediaspeler..
> toen dacht ik als ik nou gewoon geen hyper nieuwe
> mobieltje gebruikt maar mijn “oude” Nokia6820
> dus een duo simmetje erin en ja hoor als een
> zonnetje zelfs voice dialing werkt perfekt, ben
> zeeeeer tevreden
> heb nu gewoon een radiootje en carkit voor 50
> euro's helemaal top.
Het is me inmiddels duidelijk wat je bedoelt. Extra simmetje aanschaffen en in een oude gsm stoppen die wel werkt met a2dp. Moet je dus wel zorgen dat die oude gsm altijd in de auto ligt. Erg omslachtig, maar ik ben bang gezien bovenstaande reacties dat er voorlopig niets anders op zit. Met mijn vorige gsm, een Nokia N73, werkte het trouwens wel allemaal.
Raptor Schreef:
——————————————————-
> Hallo Avaka,
> maar hoe heb je het probleem van de a2dp opgelost,
> dat de ws164 mijn n958gb als een media player
> ziet?
> de ws wekt de indruk dat ie verbonden is met mijn
> mobieltje maar als ik gebeld wordt dan gaat gewoon
> mijn mobieltje
> af ?
> groet raptor.
Wat mij opvalt aan jullie verhalen is dat problemen vaak te maken hebben met de hypermoderne NOKIA N95 8GB. Ik heb ook zo'n phone en heb erg veel plezier van het apparaat. Ik heb een Parrot geinstalleerd in mijn Dacia Logan MCV. Ook hierbij had ik problemen met de verbinding. Elke andere gsm werkte prima, maar de mijne niet, want de software van de parrot liep vast.
Misschien is hier een deel van het probleem. Ik heb niet de radio waar het hier over gaat, maar luister en huiver…..
Bij verbinden met Bluetooth worden alle profielen gecontroleerd op aanwezigheid. Daarna wordt een synchronisatie op gang gezet om het telefoonboek over te zetten en eventueel ook afspraken en verjaardagen. In een uitzonderlijk geval zelfs afbeelingen of geluiden.
Als de synchronisatie gegevens bevat die niet door de headset(radio) herkend worden (zoals een videoringtone gekoppeld aan een contact of andere gegevens die niet verwerkt kunnen worden) dan is de kans erg groot dat de software van telefoon en/of headset(radio) vastloopt of niet meer reageert zoals het hoort.
In de Nokia N95 8GB (die wel vaker op dit gebied in opspraak is) kan je in MENU>INSTRUMENTEN>SYNCHR.>———- De 2 synchronisering profielen aan passen (synchr. prof. bijw.) Kies hierna “TOEPASSINGEN” en zorg dat bij alle items “nt gedefinieerd” staat.
Ik hoor graag of dit truukje helpt. Mijn parrot MKI9200 doet het nu altijd feilloos namelijk.
Ohja, Ik las dat een N96 wel een nieuwer type telefoon is, maar op oudere versie firmware werkt, deze telefoon zou ik daarom ook als “Ouder dan N95 8GB” beschouwen.
Hallo Sadewi,
Mijn vermoedens tav de N958gb worden in het verhaal van EricNL bevestigd, je kunt idd wel verbinding maken met de ws164b maar dat loopt echt niet soepel en vertoont veel kuren. Wat ik in mijn verhaal bedoel is dat ik mijn
oude telefoon gebruik in de auto, en een 2e simmetje (simcard) krijg/koop je bij je telefoon provider, ik heb vodafone en die leveren dat gratis. Mijn oude telefoon heeft waarschijnlijk firmware waarbij het bleutooth protocol niet zo uitgebreid werkt dan die van de laatste generaties gsm/smartphones. Dus mijn voorstel is haal je “oude” telefoontje van zolder (2jr oud) of leen er een van vriend/kennis zet daar jou simcard in en check of die het doet. suc6 laat even horen of het lukt…
mzzlll Raptor.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?