Nieuwe Duster al bij garage.... :(

• tonnie

lien sterkte,ik ben benieuwd hoe t afloopt met name wbt de cheqeu, ik zit wat dat betreft in t zelfde schuitje alleen heb ik m niet bij bochane maar in zwolle gekocht ,ook geen cheqeu dus alleen maar uitvluchten

• Lien78

Tonnie, ik heb zojuist een gepeperde brief geschreven, die zo op de bus gaat naar Bochane. 3 kantjes ellende die ze me geflikt hebben, ben benieuwd wat ze erop te zeggen hebben…. Ik houd je op de hoogte! Wat is er bij jou precies mis gegaan met de cheque dan?

• tonnie

nou lien,

ik heb er dus de de duster laureate besteld en de introductie aanbieding kenbaar gemaakt bij de verkoper met als antwoord dat dit alleen voor zakelijke rijders gold ,echter nagekeken op internet klopte dit dus totaal niet en ik terug naar de de dealer met n print van de dacia site ,veel stampij gemaakt maar nul op t rekest , ik had dus n bonus op mn inruil zonder daar aan kenbaarheid gegeven te hebben door de verkoper

dus n leuke inruil waarvan ik zef 500 euries betaal ,,hier is t laatste woord ook nog niet over gevallen. t zijn allemaal boeven .

• kees

Ik denk niet dat deze problemen liggen bij de dealer maar bij Dacia Nederland.

Die is de gene die toestemming moet geven voor garantie werkzaamheden

Neem mijn MCV wat roest problemen doorgegeven aan dealer maar moest eerst toestemming vragen aan Dacia op dit te mogen repareren.

Kreeg antwoord terug OK mag gerepareerd worden maar mag niet meer kosten als LET OP als 250 euro dat is lekker zeg als het dus 400 kost moet de garage de rest er zelf bijleeggen.

Dat is nu het probleem om zo,n goedkope auto op de markt te zetten dan blijft er niks meer over voor garantie werkzaamheden en dan zal je denken maar het is toch Renault ja tuurlijk maar 2 apparte bedrijven.

• Demietri

Een collega heft een paar maanden geleden een Merc A of B gekocht met ook zo iets van een probleem.

Terug naar de dealer en mocht ook zijn auto niet meer meenemen.

Toen ze na veel zoekwerk de uitlaat en Kat gingen vervangen bleek er in de Kat nog een stuk materiaal te zitten wat er in zit (voordat hij gemonteerd wordt) om de pijp af te dichten tijdens opslag oid.

Waren ze er bij de fabricage van de auto dus al vergeten uit te halen en de auto was door alle “tests” heen gekomen die worden gedaan voordat jij hem meekrijgt.

Zo zie je maar dat het iets heel onschuldigs kan zijn.

Het is wel erg jammer dat een adviseur (verkoper) verkeerde informatie geeft en daar vervolgens omheen blijft praten terwijl er ook gezegd kan worden:“Sorry. ik zei maar wat om de gemoederen te sussen, maar eigenlijk weet ik ook niet water aan de hand is.” Een collega neemt vervolgens de klant over en probeert het vertrouwen weer te winnen.

Maar na een fout doorgaan en dan (bedoeld of onbedoeld) nog meer fouten maken is niet echt slim te noemen.

Succes met de afhandeling

• Lien78

Dankje Demietri.

Update van vandaag: ze hebben géén idee wat er is, en dus ook géén idee hoe lang dit nog gaat duren. Hopen morgen meer te weten. Ik krijg 'm dus nog niet terug voorlopig…. Baaaaaaaaaldebaaldebaal…..

Denk er sterk over een jurist te raadplegen in deze casus. Vind het echt van de zotte hoe dit kan: voor 19 mille een nieuwe auto kopen, die gewoon stuk is (en alle sores die er nog omheen hangt met alle blunders van de verkoper).

Lien heeft redelijke stoomwolken uit 'r oren. :(

• Co9

Je wilt ons de details besparen en je hebt een “poepchique en luxe” Grand Scenic mee nu. Ik vind dat service.

Ik heb uitstekende ervaringen met Bochane Zeist. Ik snap niet dat iedereen een volslagen vreemde op zijn/haar woord gelooft. Als je altijd zo reageert op mensen zoals je schrijft dan zou ik bij mezelf te rade gaan……..

• Vonk

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat het enorm balen is, zou ik ook hebben.

Wat ik ook heb is enige Hollandse nuchterheid en ik zou niet na een paar dagen

al met juristen en dergelijke op de proppen kopen.

Ik denk dat het verstandigste is een formele klachtbrief sturen naar de directie van Bochane Zeist

en de verwachting uitspreken dat ze je op een bepaalde manier een tegemoetkoming doen. Tevens ook

een gesprek aanvragen zodat beide partijen een toelichting kunnen geven. De dealer is ook in deze situatie bij gebaat

dat jij uiteindelijk tevreden bent en blijft.

Verder je niet te veel laten leiden door emoties want dan loop je kans dat je dingen zegt of doet waar

je later spijt van krijgt.

Ik zou in ieder geval niet meer met de 1e verkoper afspraken maken want daar is geen vertrouwen meer in. Hopelijk krijgt

hij nog een standje zodat hij de blunders in de toekomst niet meer maakt.

Succes met alles!

groet

Vonk , die ondanks het verhaal van Lien zeker met dezelfde enthousiasme uitkijkt naar zijn eigen Duster die in augustus geleverd wordt.

• ger 52

Lieve Lien, even een berichtje van uit het ziekenhuis waar ik ontdekt heb dat er wifi is. (het gaat ovrigens goed met me en hoop vandaag naar huis te mogen.) Laat je niet gek maken over een lampje. Is een foutje waar ze blijkbaar nog niet goed weten hoe mee om te gaan. Komt allemaal goed. Gebeurt ook mt andere merken. Wat betreft het conflict met die 500 euro had ik je voor gewaarschuwd. Op de site van Dacia was de regeling duidelijk. of 2,9 procent rente ( tot 10.000 euro) of cheque van 500 euro voor toeters en bellen. Zakelijke rijders krijgen alleen cheque. Dat garagees hier een eigen invulling hebben gegeven maakt een en ander weer moeilijk. Je hebt een geldig koopkontrakt. als de dealer fouten maakt mag jij hier niet de dupe van worden. Baseer je kruistocht op dit onderdeel, met je auto komt het goed en je mag rekenen op veel probleemloze kilometers. Dat is Dacia verplicht aan haar naam.

• Lien78

Service, Co9? Service?? Iemand voor 19 mille een kapotte auto verkopen en de hele verkoop verblunderen, is dat service?! Nou, daar heb ik toch héél andere ideeën over, sorry….