Nieuwe Duster al bij garage.... :(

• ghostDusters

uhm tja , ….

ik zou ook jengelen … , maar m'n excuus over de uitspraak kapotte auto…..

Dit zijn toch geen uitspraken ………… JENGELEN ALS EEN KLEIN KIND ….. , sorry , maar wie ben ik …..

Groetjes

Ghost binnenkort met z'n zwarte Duster .

• Lien78

Poeh, wat een reacties weer… Even op een rij:

-Toine, dankje: daar heb ik wat aan! Die jurist ga ik via onze rechtsbijstandsverzekering alleen even raadplegen, om zeker ervan te zijn dat ik niet straks er achter kom dat ik -vanwege ondeugdelijk product wat me voor veel geld geleverd is- stappen had moeten ondernemen. Is altijd l*llig als je daar te laat achter komt, dat je dit-en-dat had moeten doen. Vandaar. ;)

-Kees: die kapotte auto kan de verkoper persoonlijk ook niks aan doen, dát heb je mij niet horen zeggen. Hij heeft me beloftes gedaan die hij niet nakomt, hij heeft de papieren van mijn oude auto zoekgemaakt en suggereert dat ik ze niet gegeven zou hebben, laat me tijden wachten ondanks dat ik een afspraak had, en zo kan ik nog even doorgaan. Hij heeft alles rondom de verkoop op een bijzonder slordige en grove manier afgehandeld met me. Dáár ben ik boos over op hem, en daar is het laatste nog niet over gezegd ook.

-Co9: met jou ben ik uitgepraat. Ik hoor graag jouw ervaringen als je zo honds behandeld wordt tijdens de verkoop als ik, en als je dan voor 19 mille een kapotte auto geleverd krijgt. Kijken of jij nog lief kunt lachen dan…. En dat jij zo happy bent met het betreffende bedrijf is reuze fijn voor jou, maar IK heb dus andere ervaringen nu. Dat ze me die auto uitlenen nu is wel het absolute minste wat ze konden doen, en daar zijn ze het daar trouwens roerend met me over eens. Ze snappen héél goed dat ik laaiend ben, en vinden het ook écht niet kunnen wat er gebeurt allemaal.

-ghostDusters: dankje, ik hoop dat jij gauw probleemloos rondtuft in je zwarte Duster!

Update: de garage belde vandaag. Ze gaan nu de multiriem vervangen. Door contact met Renault Frankrijk zijn ze erachter gekomen dat dat het wellicht zou kunnen zijn, wat de foutmelding in het systeem geeft. Het is een gok, geven ze toe, maar ze moeten ergens beginnen. Onderdelen moeten helaas uit Frankrijk komen, dus die zijn pas vrijdag ofzo hier. Voor het weekeind heb ik ‘m dus zéker niet terug, en het is dus niet zeker of ze ’m kunnen maken met wat ze nu van plan zijn.

Ben er wel echt van geschrokken allemaal. En ben er heel boos over, uiteraard. De technische mensen van de garage doen hun best het op te lossen, da's fijn,maar dat ze dus eigenlijk geen idee hebben, vind ik niet zo'n geruststellende gedachte voor vele probleemloze kilometers…. Dat snapten zij dan ook wel weer. Tsja, to be continued dus…. En heren: reken vooral niet op mij op zondag; geen Duster, geen Daciadag immers… :(

• RonG

Dat je pech met je auto hebt kan iedereen overkomen.

En zal waarschijnlijk wel opgelost worden. Je hebt 5 jaar garantie en die kunnen ze niet negeren

Ik denk dat je kwader op de verkoper bent en de manier hoe je door hem behandeld bent dan dat je auto niet helemaal goed is.

Idd een goede onderbouwde klachtenbrief naar de directie van het bedrijf sturen en probeer heel zakelijk blijven.

De punten iig goed opnoemen waar de verkoper zijn steken heeft laten vallen en dat je snel een oplossing wilt hebben die naar ieders tevredenheid is.

In veel gevallen weet een directie niet eens van persoonlijke problemen met een verkoper. Die verkoper gaat dat echt niet aan de grote klok hangen.

Bij wetswinkel of consumentenbond kan je ook info halen hoe precies te handelen. En als je evt rechtsbijstand hebt kun je daar ook voor info terecht. Als dit niet helpt kun je altijd nog een rechtzaak beginnen.

Maar ik denk dat met een goede en eerlijke stevige brief het wel doet., Een rechtzaak zit een bedrijf echt niet op te wachten want dat is de allerslechtste reclame voor ze.

Succes

Gr. Ron

• Lien78

Dankje, Ron.

Klopt, ben laaiend op dat mannetje dat de verkoop geeft geregeld! Wat een kluns… De brief naar zijn leidinggevende ligt al sinds zondag te wachten: ik ga 'm morgen eruit doen, maar nog even kritisch kijken en de emoties buiten beschouw laten erbij. Heb alle feiten netjes opgesomd, en er een -volgens mij dan toch- duidelijk verhaal van gemaakt. Ik was heus niet van plan er gelijk een rechtzaak van te maken, hoor. Ik wil gewoon voorkomen dat me later gezegd wordt dat ik toen-en-toen actie had moeten ondernemen. Ben geen jurist, dus heb geen weet van termijnen en garanties etc. Daar wil ik gewoon info en zekerheid over, zodat mij niks te verwijten valt later.

Ben benieuwd hoe ze erop reageren!

En die kapotte auto: tsja, het zal uiteindelijk heus goed komen (heb immers die 5jr. garantie), maar je verwacht toch niet dat je iets kapots verkocht krijgt. En goed kapot ook, want het duurt dus schrikbarend lang voor ik 'm weer terug heb. Is gewoon enorm balen, en hoewel niet direct verwijtbaar naar het autobedrijf: zij zijn toch degenen van wie ik gekocht heb, dus zij leveren het ondeugdelijke product. Zij zijn mijn tegenpartij. Dat dat buiten hun directe schuld om ligt, snap ik, en ben blij dat ze hun best doen het zsm om te lossen. Maar balen is én blijft het…

• HenkM

De multibelt moet uit Frankrijk komen????? Al is het de distributieriem incl. aandrukrollen lijken me dit een artikelen “uit voorraad”. Het K4M 16V blok wordt immers op meerdere Dacia's toegepast (en in eerdere Renaults).. Normaliter zou dit onderdeel binnen 24h bij de dealer aanwezig moeten zijn (mijn ervaring bij bestellen onderdelen bij dealer of vakgarage).

Ik denk dat ze zich wat extra tijd “regelen”.

• kees

Wat de verkoper betreft gelijk zijn chef erbij halen uitpraten , en als dat niet echt helpt wacht tot de showroom vol staat met potentieele klanten en dan herrie maken , dit is een harde methode maar effectief.

• kees

Hier even een kleine correctie .

Dacia onderdelen komen uit Belgie daar is het centrale magazijn ( vernomen van mijn garage ).

• Lien78

Haha, Kees, dat herrie maken waar klanten bij zijn heb ik al een klein beetje gedaan. Ben uitermate netjes gebleven, hoor, geen plat gescheld e.d., maar heb wél dat mannetje even gezegd dat hij teveel steken had laten vallen en dat hij en zijn meerderen hier nog van zouden horen.

Ik zag die klanten waar hij mee bezig was al een beetje schichtig opkijken! ;)

Brief naar de chef en directie van het bedrijf gaat zo op de bus.

Verder zou de multiriem uit België moeten komen, maar was daar niet voorradig, vandaar Frankrijk nu. Dat duurde 3 werkdagen. Het zou als het goed is vrijdag dan binnen zijn, maaaaaaarrrr dan moet het er nog in geklust worden, ennnn dan is het maar afwachten of dát het nou was.

We wachten gewoon af, ik kan er nu toch niks aan doen verder. Ooit krijg ik 'm vast terug, maar ik wil wel een schappelijke tegemoetkoming van het bedrijf hebben; dít kan zo natuurlijk niet.

• remcora

Ik snap de teleurstelling zeker, maar je rijdt toch? Je hebt een goede vervanging, maakt geen kilometers die je duster laten slijten dus waarom nu zo'n gedoe.

Dat je slecht geholpen bent, mijn ervaring is een gesprek met de leidinggevende het beste. Mogelijk tegemoetkoming in kosten voor het extra heen/weer rijden, maar je mobiliteit leidt er niet onder.

• ger 52

Beste mensen,

Laten we deze discussie beeindigen, het dient nergens meer toe.

Wat zijn de feiten: er brand een lampje, dus ergens is iets mis. Nieuwe auto, geen ervaring dus het wordt even zoeken geblazen voor de garage. Multieriemen? Multivlaai, Multipla? Wat het allemaal moge zijn. Het is helemaal niet relevan waar de spullen vandaan komen. Nu bestellen is de komende nacht afleveren bij de dealer. Dit is het probleem niet van Lien.

Wat betreft de 500 eurocheque? Als ze beiden staan vermeld op de geldige koopovereenkomst, behoort de dealer zich duidelijk aan te houden. Hem hier kort, en zonder emotie op te wijzen is vooralsnog voldoende. Hierin alleen vragen " indien de cheque van 500 euro mij niet wordt verstrekt, verneem ik graag op welke gronden u eenzijdig afwijkt van uw kooppovereenkomst en mij dit schriftelijk te bevestigen. De dealer zal zich best even achter de oren gaan krabbelen. Drie kantjes is niet nodig. Ieder cursus die ik geen aan het opstellen van brieven tracht ik over te brengen om de boodscahp op een A4-je te zetten. Meerdere pagina's worden niet, of zoals ik dat altijd noem, diagonaal gelezen.

dus:

wat is er aan de hand, voeg kopie aankoopbevestiging bij en onderstreep hierbij belangrijke zaken.

Wat wil je

en vraag schriftelijke reactie