Beterschap, Ger! Knap dat je vanuit het ziekenhuis nog aan Dacia's denkt. Ik hoop dat je gauw weer fit thuis bent.
Ik probeer echt niet de troll uit te hangen, maar dit is het toontje waar ik op doel, en van dat toontje gaat niemand in de meewerkmodus zitten. Je hebt een auto gekregen waar iets aan mankeert. Ga lekker in de luxe leenauto rijden tot het is opgelost. Wat wil je dan dat ze gaan doen? Een andere Duster geven ten koste van iemand waar dat exemplaar voor bestemd is?
Als je meteen gaat dreigen en briesen en met juridische procedures gaat zwaaien dan heb ik wel een idee met wat voor persoon ze daar in Zeist mee te maken hebben gehad. Je zou je moeten schamen!
Beste Lien,
Met verbazing lees ik je probleem, de manier waarop er mee omgegaan wordt en de reacties. Duidelijk dat je kwaad bent en op deze manier reageert. Dat het niet altijd slim is om zo emotioneel te reageren zal wel duidelijk zijn. Zeker een verkoper van personenauto's heeft geen benul van wat de techniek in een auto is en voorstelt. Als het al in Driebergen op de school geleerd hebben, dan zijn ze het alweer snel vergeten.
Een jurist inschakelen heeft weinig nut. De kosten die je moet maken (ca 200 euro per uur) zullen niet afwegen van het resultaat.
De eerste stap die je gemaakt hebt is al goed, een brief opstellen. 3 kantjes met frustraties is niet het ideale, maar maakt wel veel duidelijk. Ook de garage kun je aanschrijven. Ik weet dat het moeilijk is, maar blijf kil en zakelijk en bij de feiten. Emotie moet je proberen uit de brieven te houden, dat verwatert de discussie. Ook een gesprek aanvragen zijn een van de dingen die je moet doen. Per mail of schriftelijk en niet met je verkoper, maar met het hoofd of iemand van de directie. Vraag of het gesprek genotuleerd kan worden, zodat je na afloop beide tekent voor de gemaakte afspraken en grieven. Denk eraan, de dealer heeft je een auto ter beschiking gesteld gedurende de reparatietijd. Hiermee tonen ze goede wil om je tegemoet te komen met de problemen die je ondervind.
Loopt dit alles op niks uit, blijft er nog een mogelijkheid open voor je kostbare juridische stappen onderneemt, namelijk de BOVAG raadplegen. Deze hebben goede relaties met bedrijven die bij hun zijn aangesloten. Ze zijn er voor de klant.
Nu het probleem van je auto. Een elektrisch probleem met een voeler kan en is vaak een zoektocht waar menig ervaren monteur zijn haren eruit trekt. Er hoeft maar een massakabeltje ergens te zitten die weinig te contact maakt en je hebt een storing. Helaas zijn niet alle computers zo uitgevoerd dat ze aangeven waar de storing zit en moet er gezocht worden. Op dat moment is de Duster, ook al is hij opgebouwd met Renault onderdelen, een relatief vreemde auto. Dit maakt het alleen maar moeilijker. Ook ik ben het met eerdere schrijvers eens, heb geduld, veel geduld. De ergernis die jij voelt, voelt de monteur ook, maar dan anders.
Dit verhaal klinkt waarschijnlijk heel kil en koud in je oren, dit is de enige manier waarop je er mee om moet gaan, hoe moeilijk het ook is. Het zijn nou eenmaal een paar stappen die je moet doorlopen voor je voor BOVAG en juristen ontvankelijk wordt.
Succes
Toine
arbo.milieu.advies@home.nl
Beste Lien ,
Ik begrijp heel goed dat je je ff gepiepeld voelt ……… ,
maar wat ik niet begrijp dat één of andere Clojo9 vindt dat jij je moet schamen …… ,
Ik neem aan dat iedereen knoerthard moet werken voor z'n centjes en als je dan iets aanschaft verwacht
dat het werkt en goed is en als dat niet het geval is , dat je dan emotioneel , boos en verdrietig wordt .
Ik hoop dat alles goed komt ( dat zal heus wel ) en ik wens Clojo9 spoedig een kapotte auto .
Groetjes ,
Ghost binnenkort met z'n zwarte Duster .
beste lien, natuurlijk is het balen. overigens hebben veel auto's startproblemen, daarom moet je ook altijd even wachten met een nieuw model. Over de verkoper, tja hij kan geen weerwoord geven.Uit je bericht hoor ik toch dat je een prima leenauto hebt, dus waar doe je nou moeilijk over. Ben je ook de enige scenic aankomende zondag, plak er een daassticker op en iedereen denkt dat dit de toekomstige mcv is.
@ ghostDusters :
dat je het niet eens bent met elkaar in een discussie , dat kan.
iemand toont enige kritiek (ben ‘t er ook niet helemaal mee eens) maar om dan gelijk zo’n persoon een kapotte auto toe te wensen?
dan ben je net zo erg….
aanvulling van een hele andere aard:
ik blijf het vreemd vinden dat mijn berichten op een willekeurige plek terugkomen en niet in de chronologische volgorde.
of ligt dit aan mij?
….emotioneel , boos en verdrietig wordt. Je bedoelt jengelen als een klein kind en een goed bedrijf zwart maken? Ze heeft een leenauto, de fout is in Roemenie gemaakt. Dat is service van de dealer, en een foutje van de fabrikant.
Noem me een klojo, maar haar toontje geeft mij geen warme gevoelens. Die van jou ook niet.
-DKijk daar gaan we weer ruzie,n (td) over een Duster die niet doet wat je wilt en de verkoper heeft het weer gedaan, ja hoor wat kan die man er nu aan doen OK hij had je wat beleefder kunnen behandelen maar toch.
Ik had al eerder geschreven dat de fout echt niet bij de dealer ligt maar in het land van fabricage er kan in jouw auto wel een defect onerdeel gemonteerd worden wat op moment van aflevering niet zichtbaar was of tijdens de test in de fabriek.
Maar ik schreef al maak je niet druk komt allemaal goed en jij bent gewoon zondag met je Duster(tu)
.
De fout ligt inderdaad niet bij de dealer, maar de dealer heeft wel de verantwoordelijkheid om de klant zo netjes mogelijk te helpen. Hoe het precies gegaan is weten we niet, we kunnen slechts gissen, omdat we alleen de visie van Lien78 weten.
Maar mocht de dealer het inderdaad een beetje lomp aanpakken dan is dat niet slim. Een klant verliezen gaat sneller dan er weer 1 winnen. Normaal gesproken wordt een klant niet boos of loopt niet weg bij problemen, mits deze goed wordt geholpen. Sterker nog, door een klant heel goed te behandelen in dit soort situaties, kan je bij wijze van spreken een klant voor het leven hebben. Terugroepacties pakken ook bijna altijd gunstig uit voor bedrijven, domweg omdat ze de klant pro-actief tegemoet komen. Ik denk dat dit nog altijd een beetje onderbelicht deel is van de verkopersopleidingen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?