de storing is verholpen

• Rens

Mijn auto is van augustus 2009, dus komt sowieso niet in aanmerking (of het nu wel opgelost is of niet).

Zijn er mensen die hun 1.2 hebben laten chippen? Kan hier in Almere voor 225 euro. +15% pk en koppel. Ik vermoed dat dit ook het gaspendaal probleem oplost aangezien dit gewoon een slechte instelling is vanwege de co2 reductie.

• uul

Mijn Dacia Sandero 1.2 van september 2009 is altijd ,,vroem vroem,, vrij geweest.Njet problemen met deze fijne Daas.

• Barrabas

Fijn zo ! Dan moet het toch mogelijk zijn die software te vergelijken of gewoon te kopieëren en te downloaden in de “vroemvroem” wagens.Tuningbedrijven kunnen dat toch uitlezen,data vergelijken en aanpassen.Of niet?

• dacia

Barrabas Schreef:

——————————————————-

> Fijn zo ! Dan moet het toch mogelijk zijn die

> software te vergelijken of gewoon te kopieëren en

> te downloaden in de “vroemvroem”

> wagens.Tuningbedrijven kunnen dat toch

> uitlezen,data vergelijken en aanpassen.Of niet?

nee barrabas deze soft ware laat zich niet uitlezen.

is al uitgeprobeerd.

tunner kan de dacia sandero uitlezen geeft niks aan

alleen de logan.

• Barrabas

Ha ja Dacia fijn dat ze dat al geprobeerd hebben maar voor andere redenen zekers,LOL.Maar die fistons van Dacia moeten dat toch in elk geval kunnen en aanpassen of komt dan het motormanagement in de knoei bij de oudere modellen vanwege de bouw van de motor.Vindt het toch allemaal een beetje vreemd.Ook de schaarse info waarom het dan wel lukt bij jongere types.

• dacia

Barrabas Schreef:

——————————————————-

> Ha ja Dacia fijn dat ze dat al geprobeerd hebben

> maar voor andere redenen zekers,LOL.Maar die

> fistons van Dacia moeten dat toch in elk geval

> kunnen en aanpassen of komt dan het

> motormanagement in de knoei bij de oudere modellen

> vanwege de bouw van de motor.Vindt het toch

> allemaal een beetje vreemd.Ook de schaarse info

> waarom het dan wel lukt bij jongere types.

ze kunnen deze auto niet uitlezen wij hebben dit zelf al proberen tedoen haha.

en met de auto van de zoon een clio gaat het wel ook nieuw maar kon niet overgezet.

en ik denk dat de de sandero 1.2 net een verkeerd product was.

• Jan Buffing

Hallo allemaal

Wij rijden sinds Juli 2010 met een Sandero 1.2 16v .

Ook wij voelde soms het vroem vroem maar niet dat het echt storend was.

Afgelopen vrijdag bij de dealer gevraagd naar de nieuwe update voor het motormanagement.

Maar daar werd mij verteld dat er nog nooit ook maar één klacht was i.v.m de Sandero 1.2 16v.

Maar vandaag een afspraak voor een proefrit en ja hoor vandaag geen enkel probleem met de auto.

Maar ze wilden hem toch nader controleren dus hij is uitgebreid getest.

Vanmiddag de auto weer opgehaald

Er werd mij verteld dat er nieuwe software was geplaats na overleg met de importeur.

en dat de smoorklep was bijgesteld .

Ik ga nu uitgebreid testen en de uitslag zien jullie wel op dit forum

Groetjes

Jan

• Rens

1.2 is weldegelijk te tunen. Staat op verschillende roemeense fora en ook bij een aantal Nederlandse chip-bedrijven. Voorbeeldje: http://www.vtune.nl/chip-tuning-dacia/dacia-sandero/

• Barrabas

Aha vandaar je vraag met ervaringen.Dus kan het toch,ook bij Dacia moet dat kunnen dan.Heb wel geen Sandero,maar interesseert me wel,zeker als het over tuning gaat van de motor.Ga mijn Duster Benzine ook laten tunen tot 115pk,maar moet eerst nog 300 euro uit mijn mouw schudden.:)

• Rens

Vooral voor de mensen die zich echt vreselijk irriteren aan het gaspendaal probleem, kan het wel eens een goede oplossing zijn. Ik irriteer me meer aan de traagheid van de auto, oplossing van het gaspendaal probleem (welke ik niet bijzonder storend vind) is een mooie bijkomstigheid (maar ook niet 100% zeker). :)