de storing is verholpen

• Harrie Jansma

Hallo,

Ik heb nooit last gehad van het gaspedaal probleem.

Maar is het nu zo dat de update bij de eerstvolgende beurt sowieso bij elke sandero

wordt toegepast, dus ook bij mensen die het probleem niet hadden?

Kan het kwaad als de update wordt uitgevoerd als je geen last had van het probleem?

• Rick

Je schrijft dat je nooit last heb van het gaspedaal probleem m.a.w. geen schommeling geconstateerd in het toerental bij het optrekken in de eerste versnelling?

Zo niet, dan heb je inderdaad geen probleem, maar heb je wel de schommeling, dan zou ik wel gaan informeren of jouw Sandero 1.2 in aanmerking komt voor de update. De rij- eigenschap van de motor is na de update spectaculair beter geworden met het wegrijden in de eerste versnelling (en in z'n achteruit.) Ik kreeg het idee bij de dealer dat niet sowieso elke Sandero deze update zal krijgen omdat als de bezitter niet zal klagen er niets uitgevoerd zal worden. Tijd kost nu eenmaal geld.

Ik zou eens gaan informeren bij de dealer.

• jack

Nou de up-date laten uitvoeren bij de dealer ……….kreeg al te horen na afloop dat het niet de up-date was voor het vroem-vroem probleem…………..en idd heeft geen k… geholpen bij miijn sandero 1.2……dus ben bijna klaar met die … auto.

• Jan Buffing

Hallo Harrie

Bij onze Sandero van Juli 2010 was er soms wel en soms geen probleem.

Ik denk dat je er ook een beetje aan gaat wennen en dat je je rijgedrag gaat aanpassen aan het probleem.

Afgelopen maandag heb ik de Sandero naar de dealer gebracht voor een proefrit.

Tijdens deze proefrit deed de Sandero het normaal, maar het was wel erg koud.

De Monteur wilde toch het een en ander controleren.

Toen ik de auto weer kon ophalen werd er verteld dat na overleg met de importeur besloten was om de software aan te passen.

Ook hadden ze iets aan het gaspedaal opnieuw afgesteld.

Ik heb er nu een aantal km. mee gereden en tot nu toe geen enkele hapering meer gehad.

Dat de software aangepast is heeft natuurlijk wel invloed op de type keuring van het RDW.

De Sandero moet wel aan een B label voldoen ook na de update.

Maar voorlopig heb ik het gevoel dat het probleem is opgelost.

Groetjes

Jan

• Rick

Is inderdaad heel frustrerend in jouw geval. Mijn dealer gaf duidelijk aan het het wel de update was voor het gaspedaalprobleem. Ik ben super enthousiast over het resultaat en wist niet hoe goed een Sandero 1.2 kan rijden.

• Fosn

Gisteren bij dealer geweest voor update. Monteur eerst proefrit gemaakt en begreep wat het probleem was. De update uitgevoerd en inderdaad rijd mijn sandero stukken beter dan voorheen. Nu geen haperende motor meer en veel meer vermogen bij het optrekken. Men vertelde wel dat deze update alleen voor bepaalde motoren was en zeker niet voor alle sandero's 1.2 motoren, maar dat is voor de dealer zo na te gaan.

Ben er erg blij mee, mede dankzij de goede service van de dealer Arend Oss.