de storing is verholpen

• Rens

Net een ractie gehad van vtune. Denk dat de 1.2 inderdaad niet uit te lezen is, want ze bieden voor deze motor alleen een op maat ingestelde powerbox aan. Kosten tot eind februari: 250 euro. 75 naar 84pk en 107 naar 123 nm, 12 en 15% dus.

• Rick

Voor de geïnteresseerden: de software update is inmiddels ook op onze Sandero 1.2 uitgevoerd. Ongeveer een kwartiertje bij de dealer wachten en de Sandero is 100% verlost van het vroem vroem effect.

Met flink gas wegsprinten in de eerste versnelling dus geen probleem meer met zowel een koude als warme motor. Ik heb het idee dat de motor na deze update iets meer vermogen heeft gekregen, wat dit betekent voor het benzineverbruik kan ik nog niet inschatten.

PS: Dacia bedankt voor je tip!!!!!!

• dacia

Rick Schreef:

——————————————————-

> Voor de geïnteresseerden: de software update is

> inmiddels ook op onze Sandero 1.2 uitgevoerd.

> Ongeveer een kwartiertje bij de dealer wachten en

> de Sandero is 100% verlost van het vroem vroem

> effect.

> Met flink gas wegsprinten in de eerste versnelling

> dus geen probleem meer met zowel een koude als

> warme motor. Ik heb het idee dat de motor na deze

> update iets meer vermogen heeft gekregen, wat dit

> betekent voor het benzineverbruik kan ik nog niet

> inschatten.

>

> PS: Dacia bedankt voor je tip!!!!!!

Rick graag gedaan.(tu)

• Rick

Dacia, ik heb toch nog even een vraag.

Ik heb bij de dealer een onderhoudsboekje gevraagd, maar ik kreeg er geen.Ik kreeg wel een onderhoudsschema maar ik had liever een onderhoudsboekje gehad waarin ook werd vermeld dat de auto een softwareupdate had gehad. Is het normaal dat de dealer geen onderhoudsboekje levert?

• fons

aanstaande donderdag afspraak met dealer Arend in Oss om ook van mijn vroem vroem effect af te komen. Hoop dat het lukt.

Wordt vervolgd

• dacia

Rick Schreef:

——————————————————-

> Dacia, ik heb toch nog even een vraag.

> Ik heb bij de dealer een onderhoudsboekje

> gevraagd, maar ik kreeg er geen.Ik kreeg wel een

> onderhoudsschema maar ik had liever een

> onderhoudsboekje gehad waarin ook werd vermeld dat

> de auto een softwareupdate had gehad. Is het

> normaal dat de dealer geen onderhoudsboekje

> levert?

wij hebben een onderhoudsboekje,dat hoord erbij tezitten.

garantie word nooit bij geschreven in een boekje.

krijg je het niet schrijf dan dacia nederland aan.

vgr dacia

• Barrabas

Mijn onderhoudsboekje is niet ingevuld,uitleg garage ¨niet nodig, alles zit in de computer¨.Tot wereldoorlog III uitbreekt ok, maar vindt het toch maar niks.

• LED-Lightning

Ik heb bij de Stepway netjes een onderhoudsboekje gekregen, maar toen ik erover begon dat ik aantekeningen en stempel van de eerste controle beurt erin miste, kreeg ik als antwoord dat ze dit centraal in hun systeem bijhouden.

Hopelijk zijn de dealers of de beheerders van deze informatie bekend met het woord ‘Backup’

• HenkM

Die backup heb je toch ook zelf: de facturen bewaren :)-D .

• Barrabas

;) Dat klopt HenkM,en dat doe ik ook.Maar als ze je een onderhoudsboekje geven,is dat dan alleen voor in de jungle.Als je in gelijk welke garage plots over bestellen,reparaties,onderhoud,garantie en roest begint,is het precies of hun broek al begint af te zakken,evenredig met de kostprijs ervan. :)-D