temperatuurmeter

• toine60

Ik heb de dealer gebeld en die kwam met een zeer opmerkelijk verhaal: het oliepeil is te laag. Ik kon me nog net beheersen om het niet in lachen uit te barsten, er zit niet eens een sensor op de peilstok….

Ik ga vrijdag langs bij de dealer. ik hou jullie op de hoogte

• remcora

Ik ken het verschijnsel. Mijn 1.6 mpi had dezelfde kwaal. Meestal 4 streepjes en soms terug naar 2. Er bleek gewoon een kapotte sensor te zijn en hij is na vervanging weer helemaal in orde. Heeft dus niets met het oliepeil of ed te maken. 4 streepjes is de normale bedrijfstemperatuur.

• remcora

Mijn 3 jaar oude 1.6 mpi rijdt gemiddeld 6.3l/100 km. Wel gebaseerd op het nieuwe rijden, max. 100km en zo min mogelijk stads/dorpsritten. Het hoogste gebruik was 7.2 l/100 km en dat na flink doorrijden.

• atienwouter

Foutje

• webmaster dacia

@avaka, barabas, der Rudy. graag dit draadje ontopic houden over temperatuurmeter.

draadje “zien en gezien worden” is op verzoek van de starter “Brammetje” verwijderd

omdat hij op de account van een andere gebruiker zat te posten en dit erg verwarrend was,

helaas gaat met het 1e bericht van een draadje ook de verdere discussie weg.

wil je hierop reageren, gebruik dan een PM of mail, maar liever geen andere draadjes vervuilen.

Jack

moderator dacia.startpagina.nl

• macia

Bedankt, DerRudy

Dat de MPI in de praktijk zuiniger is dan de 16v is even een tegenvaller.

Op basis van de verbruiken in de verkoopfolders had ik juist afgeleid dat de 16v juist iets zuiniger is.

Nu ik nog even via internet de verbruiken nazoek wordt het me duidelijk:

Juist bij de wegcyclus (ik neem aan de hogere snelheden) wordt de 16v behoorlijk minder zuinig t.o.v. de MPI.

Op de een of andere manier valt dit verschil nagenoeg weg bij de “volledige cyclus” (wat dat ook mogen zijn).

16v MPI

CO2-uitstoot (g/km) 164 169

Verbruik in volledige cyclus (l/100 km) 7,1 7,3

Verbruik in stadscyclus (l/100 km) 9,7 9,8

Verbruik in wegcyclus (l/100 km) 5,8 4,8

mvgr. Macia

• G. Oosting

Ik ben het spoor een beetje bijster. Ik zie allerlei getallen voorbij komen waarvan de een zegt ze zijn goed terwijl de ander hier twijfels over heeft.

Wat is nu goed? Ik rij een dacia logan mcv 1.6 . Mijn verbruik is 1 op 14 (volgens mij niet zo slecht) Ik heb deze dacia nu een jaar geleden gebruikt gekocht,

echter ik heb de temp. meter nog maar ong. 2 maal korte tijd 4 streepjes zien geven . Verder geeft hij altijd twee streepjes aan.

Is dit nu goed of goed fout?

• DerRudy

@G.Oosting,

Ik denk dat de reply,s van ‘remcora’ je vragen zullen beantwoorden.

mgr

Ruud

• toine60

Morgen ga ik naar de Renault dealer die ook onderhoud aan Dacia's doet. Ben benieuwd wat er uit komt. Ik hou jullie op de hoogte.

• casy

Dit probleem heeft te maken met een defecte temperatuur zender gemonteerd in het blok, ik heb het zelfde probleem gehad zender vervangen nooit geen probleem meer gehad.

Maar ja de Dacia gaat as vrijdag weg voor een Twingo.