Hou er wel rekening mee dat met de huidige temperaturen een auto veel meer verbruikt.
Beste Avaka,
Ik heb de brieven verstuurd. Ik heb kort daarna met de dealer kontakt gehad. Op verzoek van de dealer heeft een garagechef de auto 's-avonds (na werktijd, anders zou dat bij mij in rekening worden gebracht) meegenomen om een proefrit te maken. Zij hebben het euvel ook geconstateerd, alleen men vond het geen euvel. Het had alles te maken met de thermostaat. Als de temperatuur onder een bepaalde waarde komt, gaat de temperatuurmeter naar beneden, dus naar de twee streepjes. Komt de temperatuur boven een bepaalde waarde gaat hij naar de 4 streepjes. Dit is volgens Renault Nederland heel normaal. Omdat alles goed functioneert, doet men er niets aan. Ik heb het nu wel gehad met deze dealer. Ik ga voor het onderhoud van mijn Daas terug naar mijn oude en kleinschalige BOVAG garage. Daar word je als klant goed behandeld en ik ben daar van harte welkom. Dat mijn Daas nog twee jaar in de garantie zit, neem ik voor lief
Gr.
Willem GD
Ik snap het niet, er moet toch iets fout zijn.
Zelfs met temperatuur van -20 graden krijg ik vier strepen, duurt wel wat langer.
Succes bij oude dealer, ik vind het wel raar eigenlijk dat “garantie ” vervalt.
Ik had altijd goed contact met oude garage maar moet nu voor mijn daciadealer 15 kilometer rijden.
Vervangende auto was een probleem, dus ik speel ook met dezelfde gedachte.
Nu alles even op een rijtje zetten.
WAT IS HIEROVER DE GEDACHTE VAN ANDERE BLIJDE DACIA RIJDERS ??
hoi Herke,
Ik zal morgen, denk ik ,even langs mijn oude Ford garage gaan met deze gegevens en vragen wat mogelijk is.
Verder ben ik sinds kort ook actief op het Dacia forum, maar het lukt mij niet of iets te versturen,
dat koste een toetsenbord, dus ik heb het er even mee gehad.
Ik laat iets weten als ik langs garage ben geweest.
bij mij is het probleem verdwenen nadat ik de thermostaat van de motor vervangen heb. Ik heb de originele thermostaat niet nagemeten, maar mogelijk hebben deze allemaal een kleine “afwijking” ? Je kan het proberen als je echt wilt…zo'n onderdeel kost geen vermogen.
Ik heb nooit de electronische temp. sensor (NTC) vervangen, en de motor temp. indicatie gaat redelijk vlot naar 4 streepjes, ook bij vorst (ongeveer 10 minuutjes bij -10 celcius buiten).
Gr.
Michel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?