temperatuurmeter

• Avaka

Valt mee hoor. Jack kan een grapje wel waarderen.

Nu maar weer on topic dan: Lijkt me inderdaad dat de garage van Willem GD dit probleem serieus moet nemen.

@Willem GD: In dit draadje staat duidelijk omschreven wát het probleem is en hoe de dealer dit kan oplossen.

Je hoeft geen techneut te zijn om dit even uit te printen en te overhandigen aan je garage. Gewoon even doen.

• willem

Ook mijn Duster DCI geeft maar 2 streepjes.

Alleen als ik er een caravan achterhang of hard rij bij warm weer, dan gaat hij naar de 4 streepjes.

Graag zou ik een digitale thermometer installeren, maar waar hang ik de sensor aan?

Wel makkelijk als je inplaats van een streepje, de werkelijke themperatuur kan aflezen.

• DerRudy

@Willem,

Bij een diesel schijnt dit toch ‘normaal gedrag’ te zijn, misschien dat er Diesel rijders zijn die dit kunnen bevestigen.

mgr

Ruud

• dick

ja ik ben een dieselrijder die nog al wat km maakt

na ongeveer 20 km gaat bij mij er 4 lampjes branden maar heb ook wel is 100 km gereden en dan kom ik niet aan die vier maar meeste keren na 20 km op 4

• Willem GD

Avaka,

Ik ga je advies opvolgen. Ik heb 5 a4tjes vol gekopieerd. Ik hoop dat ze na doorlezing daarvan het probleem wel serieus nemen.

Gr

Willem GD

• Avaka

Hoor graag hoe het afgelopen is!

• atienwouter

Goedendag enthousiasten daciasten,

Bij ons werkt digitale meter goed.

Begint met nul stepen, na 2 minuten twee strepen en na ongeveer 5 minuten vier stepen.

Nu is mijn vraag: ik wil een analoge temperatuurmeter inbouwen, waar moet ik een gaatje boren om de voeler in het koelwatersysteem voor juiste temperatuur te plaatsen.

Wij lezen het wel of iemand al zoiets gedaan heeft.

• Willem GD

Beste Avaka,

Afgelopen woensdag heb ik een bericht gestuurd naar mijn dealer. Tot op heden geen bericht terug ontvangen. Als je de site van Dacia Nederland bezoekt kan je op de pagina contact lezen, dat Dacia binnen 24 uur op een bericht reageert. Dit schijnt dus niet van toepassing te zijn op mijn Renault/Dacia dealer. Na het weekend ga ik contact nemen met Renault/Dacia Nederland. Hoe het afloopt hoor je.

Gr.

Willem GD

• DerRudy

atienwouter Schreef:

——————————————————-

> Goedendag enthousiasten daciasten,

>

> Bij ons werkt digitale meter goed.

> Begint met nul stepen, na 2 minuten twee strepen

> en na ongeveer 5 minuten vier stepen.

> Nu is mijn vraag: ik wil een analoge

> temperatuurmeter inbouwen, waar moet ik een gaatje

> boren om de voeler in het koelwatersysteem voor

> juiste temperatuur te plaatsen.

> Wij lezen het wel of iemand al zoiets gedaan

> heeft.

Misschien is dit wat (Live data zonder te boren):

http://www.dealextreme.com/p/elm327-bluetooth-obd-ii-wireless-transceiver-dongle-16921

Wel even een Smartphone aanschaffen met Bluetooth.

Mgr.

Ruud

• atienwouter

Joh Ruud toch,

Zoiets past helemaal niet in een Dacia, dan had ik wel een ferrari cayenne gekocht.

Trouwens ik heb geen eens een draagbare telefoon.

Dus ik houd het bij een metertje met snoertje en niet al dat computergedoe.

Maar hartelijk dank voor deze suggestie.