Chiptuning Yamashi

• HenkM

En de Golf er achterop botst????…..

• DerRudy

mcvjournaal Schreef:

——————————————————-

> Chiptuning op een LPG G3 installatie heeft

> inderdaad geen zin.

>

> Chiptuning: Wanneer het een G3 installatie is, is

> het ook niet mogelijk: Bij omschakeling op LPG

> zullen de brandstof injectoren uitgeschakeld

> worden door de LPG computer. De pulsen die normaal

> de benzine injectoren krijgen worden bij LPG

> bedrijf omgeleid naar de LPG injectoren. Dit noemt

> men de z.g. sequentiele injectie.

>

> Wat overigens wel mogelijk is om wat meer vermogen

> te krijgen: De montage van een open luchtfilter

> systeem zoals van K&N.

>

> Herke

> http://mcvjournaal.punt.nl/

Beste Herke,

Dat er door het plaatsen van een open luchtfilter meer vermogen verkregen wordt is een bijna logische verklaring voor; zie onderstaande link.

Maar een waarschuwing is hier wel op zijn plaats.

http://www.daciamodellen.nl/2011/plaatsen-kn-luchtfilter/#comment-1092

mgr

Ruud

• mcvjournaal

Het systeem wat in het artikeltje van daciamodellen wordt gebruikt bedoel ik ook niet, daar verwacht ik inderdaad weinig of geen winst van.

Dat is simpelweg vervanging van de standaardfilter.

Wat ik wel bedoel is een echt openlucht filter systeem:

Dit zorgt voor een betere luchttoevoer, maar het nadeel is wellicht een (te) sportief geluid, geschikt voor “petjes” en iets minder voor “bejaarden” B)

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Willem M

Heb er net eentje besteld.

Ben benieuwd.

• Turbootje

Na het plaatsen van de yamashi zullen er nog wel meer rammeltjes in de auto komen :D

Het voordeel is dat het nu aanwezige rammeltje dan wat minder op gaat vallen.

Veel succes en vooral veel geluk met je rammeltje en je experiment :)-D

• uul

Daciasten onder elkaar(td) Erg aardig(td)

• Turbootje

Dit heeft weinig met aardig zijn tegen elkaar te maken hoor Uul.

Ik heb met iedereen het beste voor, maar het is meer als extra (humoristische) waarschuwing bedoeld.

Als je een beetje deskundig bent, dan zou je jezelf eerst nog eens goed achter je oren krabben voordat je er aan begint.

:)-D

• Willem M

Hoi Turbootje,

Ik heb me inderdaad flink achter de oren gekrabt voordat ik er aan begon. Ik heb een rode plek om het te bewijzen (:P)

Niet alleen heb ik hier op het forum flink mijn licht opgestoken maar ook elders ben ik behoorlijk aan het grasduinen geweest naar de voor- en nadelen van deze ‘ingreep’. Voor een bedrag van rond de 200 euro mag je best wat vooronderzoek verrichten vindt ik.

Resultaat: De voorstanders prijzen het apparaatje (of vergelijkbare hardware) vanwege de vermeende eigenschappen de hemel in terwijl de tegenstanders voornamelijk de (eveneens vermeende) minpunten naar voren brengen. Als ik een klein turflijstje maak kom ik echter op iets meer plusjes dan minnetjes en dat - samen met de ervaringen van Herke - heeft mij doen besluiten er eentje aan te schaffen.

Mijn rijstijl is zonder meer als ‘rustig’ te omschrijven en ik ben dus niet van plan van mijn Duster een ‘scheurijzer’ te maken. Het rammeltje (ander topic) zou door het gebruik van de Yamashi juist minder moeten worden in plaats van meer.

Mocht het allemaal een beetje tegenvallen dan mag jij hem voor 10 euro onder de winkelwaarde van me overnemen (hele grote grijns).

Willem M.

• Barrabas

(tu) Inderdaad Willem.Ik merk dat de discussie hier weer van een zeer “hoog” niveau is ??? Rij al meer dan één jaar 30.000 km met chiptuning en merk het verschil vooral in de nutteloze derde en vijfde versnelling die nu WEL het werk moeten doen en vooral de vijfde die nu wel eindeloos doortrrekt bij een lager toerental en verbruik.Moet mezelf zelfs een beetje intomen :).Duster Benzine 1.6 16V 4x4 Laureate ZES versnellingen.Succes ermee B)

:)-D

• black

Heeft het ding ook positieve invloed op het bekende “vroem vroem” probleem van de 1.2 16v ?