Chiptuning Yamashi

  • atienwouter

    hier reactie vier en zestig.

    Ik zit ook op wat resultaten te wachten.

    Want nu is die set in de aanbieding, 180 euro en een openluchtfiltervoor …euro.

    Voordelen en nadelen weet ik nu wel, MAAR wat in het brandstof gebruik voor en na de instalatie.

    Daar wacht ik op, want volgens mij zijn er genoeg gebruikers die dat precies kunnen vertellen.

  • peter.h

    Jullie moeten mij wat tijd gunnen om mijn bevindingen te melden!

    Tot nu toe 300 km gereden. Ik tank pas als dat nodig is en vermeldt het dan op brandstofverbruik.nl

    Daar staan alle cijfers vanaf km. stand 0.

    Ook moet ik rekening houden met winterse omstandigheden etc. Het duurt nu langer voor de motor op bedrijfstemperatuur is.

    Wat me opvalt is dat de motor in koude toestand veel beter loopt. Hokt niet meer of neiging tot afslaan.

    De motor loopt rustiger en maakt minder lawaai.

    Maar na + 1000 km kan ik meer details geven.

    Tot nu toe ben ik redelijk positief.

    Fijn weekend.

    Peter en Margot.

  • Barrabas

    B) Volgens mij gaat na het plaatsen van een Yamashi de derde wereldoorlog uitbreken. :D

  • HenkM

    Denk je echt dat het zo'n vaart gaat lopen???

    Volgens mij niet meer dan een tsunami in een glas water (:P) .

    Gerommel in de marge, net effe maar eigenlijk maar niet echt, wil wel maar kan niet (echt), “keep on dreeming” enz.

  • Tom

    In principe is de oplossing eigenlijk vrij simpel. Een goede tuner, die vertrouwen heeft in zijn werk, neemt nadien de garantie over op de motor en aandrijving voor in het geval er toch iets moest mislopen.

    Is dit bij Mr Yamashi ook het geval?

    Als ze zo zeker zijn dat het geen kwaad kan mag dat toch geen probleem zijn :D

  • Mark L

    Even een opmerking,

    Mijn moter van mijn dacia loopt in koude toestand altijd rustig en heeft nooit neiging tot afslaan, zowel op lpg als benzine, daar heb ik geen extra “hulpmiddel” voor nodig.

  • Jack

    Hoi Luc,

    Ik kan je van de ecotuning nog geen resultaten geven daar ik deze pas sinds afgelopen vrijdag in de Dacia MCV heb zitten.

    Wat ik je wel kan geven is dat de auto, motor, na de installatie van dat kastje ander loopt, lees rustiger. Ook maakt de auto minder motorgeluid bij 120 kilmeter per uur rijden. Dit was dus direct merkbaar na vanuit Cappelle a/d IJssel weer terug naar het zuiden rijden! Deze week ga ik de auto aftanken en alles op nul zetten. Daarna ga ik aan de hand van gereden kilometers en brandstof tanken uitrekenen wat het scheelt.

    Wat betreft de Dacia Duster. Ik ben gisterenavond naar kennissen heen en weer geredenmet de Duster, ritje van 200 kilometer heen en weer, en heb zo'n beetje constant 125 kilometer per uur gereden in automatische vierwiel aandrijving en ongeveer 9,4 liter per 100 kilometer verbruikt.

    Nog even dit. Ik heb er geen enkel belang bij om je van wat dan ook te overtuigen en laat of je wel of niets doet aan jezelf over!

    Ik ben tevreden met de resultaten die ik bereik cq haal en hoef met mijn auto niet aan rally's, ijsraces of wat dan ook deel te nemen maar vindt wel heel aardig om binnen de marges wat te rommelen en daar winst uit te halen.

    Ik zou zeggen oordeel niet te snel maar ervaar zelf. Probeer eerst en ander te begrijpen in plaats van begrepen te worden.

    Tune voorzichtig!

  • Luc

    Hey jack ,

    Bedankt voor je anntwoord.Ik wou je eerst een prive bericht sturen maar dat lukte niet.Door het feit dat ik op deze topic het bos niet meer door de bomen zie zou ik je nog een paar vragen willen stellen.

    Zit zowel op de duster als op de MCV de Yamashi tuning ? De duster van jou is dat een benzine of een diesel ?

    Grts Luc

  • adriaan van hoorn

    Kan het niet genoeg zeggen: “Keep your Dacia original”

    klooi niet men manipuleerspullen.

  • Barrabas

    Gelukkig maar beslist u daar niet over!