watssound WS-164B

• Jubbels

Verloopplugje erin en vastzetten met isolatietape. Gaat nooit meer los.

• Avaka

Een recht verloopje vast solderen op de originele kabel is de beste oplossing. Gaat nooit meer los en geeft de beste verbinding (geen extra overgangs weerstand).

Uiteraard moet je dat wel zelf kunnen. Het ziet er dan zo uit:

• Akela Wilmans

De praktijk blijkt toch weer weerbarstig. Ik moet mijn conclusie intrekken, vanochtend was het weer huilen met de N95 en de ws164b. Ik was gisteren overtuigd dat de combinatie werkte, met mijn instruktie, maar vandaag weer niet. Ik bel morgen even met Nokia en kruidvat, en in het ergste geval komt er een nieuwe telefoon. Als het werkt is het ontzettend handig. De SD kaart met muziek is ook leuk.

• LED-Lightning

Dus dat enorme verhaal is dus eigenlijk voor niets geweest? ;)

• toine60

Maar wel leuk.

• Frank16V

Ik heb (stiekem) ook genoten van het lapje tekst! Iets leesbaars - en foutloos! Hulde!

• Akela Wilmans

Heren Trabantrijders!

Ik zie het al, kwaliteit wordt door u direct herkend en verzorgd Nederlands ook. Ik denk maar eens dat ik Dacia ga rijden, misschien gaan we samen als groep mannen naar Oost Europa en daar genieten van bier (geen wijn!), verfijnde spijzen en mooie gewillige vrouwen. Thuis vertelt u dat u een saaie toertocht gaat maken met bezoek aan de Dacia fabrieken en jullie vrouwen blijven aldus allemaal thuis. Wie weet is dat wel heel leuk. Overigens waren er onder de Citroen DS rijders ook leuke mensen, iemand vertelde eens over de remmen van Citroen, die “de consumptie van een halve fles jenever kunnen maskeren”. Heel kort verteld: Citroen remmen reageren heel snel en direct, even het rempedaal aantikken is voldoende voor een noodstop, en dat is heel handig.

Twee vragen blijven er over:

1. Is er een inventarisatie van telefoons die WEL werken met de WS164B? En dan denk ik aan moderne toestellen (Ipod, Android toestellen etc), en niet de kolengestookte exemplaren van lang geleden.

2. Wat is er leuk, goed of verstandig aan Dacia? Zijn prijs? Zijn kwaliteit?

Vertel het mij.

PS: zowel Wattsound als Nokia doen geen moer aan ons probleem. Nokia garandeert alleen verbinding met Nokia carkits, en Wattsound will je je geld teruggeven (ik hoop zonder de radio terug te vragen).

• Avaka

Mijn TURF-gestookte Nokia 6310 (hij rust in vrede) deed het altijd prima op de Watssound.

Mijn nieuwe NUCLEAIR-aangedreven Nokia 6700 doet et ook prima op diezelfde Watssound.

De door mijn baas verstrekte Nokia 2700 doet et niet al te best op inderdaad diezelfde Watssound.

Misschien zit in die 2700 wel zo'n Eco 1.2 16v motor ………………. ;)

• toine60

In een grijs verleden heb ik een Sony Ericson T630 gekocht die ik gebruikt heb in mijn 22 jaar oude Golf , waar deze wonderlijke radio zijn diensten verleend aan zijn grillige baasje die perse onder het rijden nog andere mensen wil vervelen dan de medereizigers in een van de vele files. Doordat het baasje toch nog wat meer noten op zijn zang had, een ander abonnement moest hebben en ook zijn emails wilde lezen als hij langer als 5 minuten van huis was is de oude sony-ericson verbannen naar een donkere la en heeft de Sony Ericson Yari zijn functie samen met de Wattsound overgenomen naar volle tevredenheid van zijn baasje. Jammer is dat de Wattsound niet de email onderwerpen op zijn schermpje weergeeft waardoor ik gedwongen wordt om toch regelmatig bij een brom of tingeling op het schermpje te kijken.

Waarom deze wonderlijke radio niet in mijn Dacia zit? Ik hoor het u denken, mijn (v)echtgenote gebruikt de auto meer dan ik omdat zij graag rembekrachtiging en stuurbekrachtiging heeft en ik wat meer comfort voor haar en de kinderen wilde. Dit in tegenstelling tot mij, die tijdens het autorijden op deze wijze tegelijk aan zijn spierballen kan werken. Hij die de trabant kent weet waar ik het over heb.

Waarom toch een Dacia? Vooral vanwege de ruimte die de MCV heeft in verhouding met de prijs. Daarbij neem je de minpunten, die mij niet echt storen, op de koop toe. Ik had zelfs verwacht een nog iets spartanerse auto te hebben, hetgeen me uiteindelijk best wel meeviel.

Als je, wat je naam insinueert, een akela bent, ben je gewend af te zien van enige huislijke luxe. De Dacia is in dat opzicht hetzelfde vergelijk met een Mercedes. Alles wat je nodig hebt zit er op. Alle overbodige luxe heb je niet.

• Emely

Hallo allemaal,

Gister hebben wij de Watssound WS-164B gekocht bij kruidvat voor 60 euro. Eenmaal thuis gekomen wilde manlief dat ding meteen bestuderen om hem vervolgens in de auto in te bouwen. In het boekje staat een mooie tekening van de achterkant van de radio waarop je 2 tulip stekkertjes ziet (deze zitten er ook) en dan aan de linker en rechter kant van die stekkertjes zie je gaatjes (in totaal vier gaatjes). Hiermee zouden de 4 boxen aangesloten kunnen worden….. maar die zitten niet op onze radio!!!! Er zit een zwartplastic doosje waaruit die 2 tulip stekkers komen maar geen gaatjes… iemand die dit herkent????

Ik probeerde de helpdesk zojuist te bellen maar die krijg ik er niet aan…. Iemand een tip?

Manlief gaat vanmiddag terug naar de kruidvat om te vragen of hij een andere radio mag zien om te kijken of dat allemaal zo is of dat wij toevallig net eentje hebben gekregen waarbij ze vergeten zijn de gaatjes te maken in het zwartplastic kapje…..

Tips, adviezen, iemand die dit verhaal herkent?????

Groetjes, Emely