watssound WS-164B

• v40

Is er al iemand die weet hoe je in een volvo de radio moet aansluiten zonder dat je het geheugen bij het starten van de motor weer opnieuw moet instellen. Volgens de technische dienst moest ik A4 en A7 omwisselen maar dat hielp niet. Deed niks meer. Dus nu heb ik de kontakt sleutel draad gekoppeld aan 12v batt. Maar nu gaat die niet meer automatisch uit.

Wie heeft een oplossing…………………………………….Peter schreef:

>

> Even een vraagje wat betreft de montage. Moet ik, zoals Jerry

> zegt, nu inderdaad die A4 en A7 verwisselen van de

> A-connector?? Ik hoor hier namelijk verder niemand over.

> Ik hoor graag van jullie.

>

> BVD

• V40

Hallo Raddraaier,

Heb je nog een oplossing gekregen die hielp, de oplossing die ik kreeg was het omwisselen van de A7 en se A4. Maar dat hielp bij mij niet nu heb ik door beide draden van continu 12V te voorzien geen geheugen verlies meer. Maar de radio gaat nu niet meer automatisch uit als ik de motor uitdoe. Dus ben ik bang dat één dezer dagen het geheugen van de Batterij op is (incl. de radio).

Voor de rest vind ik het een goeie autoradio met een goed geluid en ook een goed ontvangst.

Ik hoor graag of jij of iemand anders een oplossing weet.

• mama van meisje

hoi,

ik heb een nokia n95, hier heb ik een keer mee kunnen bellen met de radio daarna niet meer krijg de melding A2PD, nu zie ik hier wat reakties maar begrijp ik het goed en gaat dit niet werken of is er een oplossing (zou toch moeten zou je zeggen)

ik hoor het graag en alvast bedankt.

• Jan Markt

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Nokia N82.. en dat is eigenlijk hetzelfde toestel als een N95. (kwa software)

Als ik de radio uit de veilige lijst van mijn bleutooth apparaten haal en daarna weer koppel werkt het wel weer.

Ik hoop ook dat hier een oplossing voor is..

• eric

Hallo Jerry,

Begrijp ik het goed dat je de vooringestelde plug moet verwisselen, zodat het geheugen niet wordt gewist? Zo ja, hoe moet ik dat doen?

groet, Eric

• mama van meisje

Hoi,

Dank je maar hoe doe ik dat exact?

• bert

ook ik heb problemen met de voorkeursinstellingen zolang het kontakt aanstaat een prima radio met heel veel mogelijkheden

maar elke dag moet ik de zenders opnieuw instellen

ik heb hem precies volgens het boekje aangesloten.

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen

alvast bedankt

groetjes Bert

• bert

ook ik heb problemen met de voorkeursinstellingen zolang het kontakt aanstaat een prima radio met heel veel mogelijkheden

maar elke dag moet ik de zenders opnieuw instellen

ik heb hem precies volgens het boekje aangesloten.

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen

alvast bedankt

groetjes Bert

• Ben

Hoi Bert,

De meeste radio's kunnen volgens het boekje op drie manieren aangesloten worden; afhankelijk van de betreffende auto.

De bij de radio geleverde Din-dradenset sluit je meestal dmv van een autotype gebonden adapter aan op de in de auto aanwezige draden.

Misschien zit er in een Dacia al een Din-aansluiting en hoeft er geen adapter tussen; dat zou kunnen, de radio is ook een standaard model!

Je kunt dan in bij de radio geleverde spanningsdraden wisselen!

In de bij de radio geleverde dradenset zitten twee draden voor de 12v spanning waarvan één op een constante stroom bron moet worden aangesloten.

Afhankelijk van de auto waarin je hem monteert, kun je door middel van een in deze aansluitset aanwezige stekkerverbinding de spanningsdraden wisselen. Je kunt meestal zelfs -als je maar één spanningsvoerende draad hebt- twee draden met één draad voorzien van spanning.

Je kunt dan bv de radio ook stroom geven als je contactsleutel in een bepaalde stand staat; zonder dat de motor draait of het contact in ontstekingstand staat.

Daarnaast is er de constante stroom voor je geheugen enz; die blijft onder spanning zolang de klem op de accu zit.

Of (en hoe) je draden moet wisselen kun met een spanningzoeker uitzoeken; daarbij je contactsleutel in de gewenste stand zetten.

De papieren bij de radio geven deze mogelijkheden meestal weer! En natuurlijk welke draden spanningvoerend zijn.

Veel succes en doe voorzichtig met de spanningzoeker!

• Rudy

@Jan en Mama,

Zie mijn oud bericht:

Auteur: Rudy (—.ftth.onsbrabantnet.nl)

Datum: 20-03-2009 09:34

@Patrick,

Die A2DP is de melding dat je telefoon als een soort stereo media player (vanuit je 8 GB memory) muziek wilt gaan afspelen.

Je kan dit uitschakelen door tweemaal kort op het telefoontoetsje te drukken.

Best wel grappig ik met mijn carkit van ruim € 300 kan dat nog niet eens, toch wel een beetje jaloers.

mgr

Ruud

Staat dit niet (meer) in de gebruiksaanwijzing?