Is best mogelijk hoor, ik meen dat er mensen zijn die ongeveer zo lang op hun MCV destijds hebben moeten wachten…
Dacia heeft een speciale financieringsaktie, een rente van 2,9% of een cadeaubon van 500 euri, te besteden aan wat leuks bij de Renault dealer. Voorwaarde is wel dat de auto eind september op kenteken moet staan, dus te zijn afgeleverd. Dat is lastig al nu al iemand loopt te roepen dat het een jaar levertijd gaat opleveren. Of ze daar een dieselmotor of een bezinemotor uit de rekken van Renault monteren maakt ook in Roemenie geen bal uit. Een vergelijking met een Mercedes bpm-vrije taxi uitvoering gaat dan ook niet op. Laat je vooral niet gek maken. Ook bij Dacia weten ze dat je bij lange levertijden prospects van de deur verjaagt en andere auto's gaan kopen, zoals de vernieuwde Suzuki SX4 met een veel schonere motor en nu standaard volgehangen met allemaal toeters en bellen die je bij de Duster extra moet bijkopen.
Beste Daciasten,
Namens mezelf, en na zorgvuldige voorbereiding kan ik mijzelf verwelkomen is de Dusterclub. Zoals de naam zou kunnen vermoeden betreft het hier geen huis van plezier met in duster opgedoste dames, maar een toekomstige en wellicht trotse eigenaar van de Dacia Duster Laureate 4x2 in metallic zwart. Renault wil de komende weken, dus na de introduktie 500 exemplaren verkopen. De levertijd is, indien besteld voor de officiele introduktie in Nederland op 22 april 4 maanden. Deze levertijd zou daarna kunnen oplopen. Mijn auto wordt geleverd in augustus. Gelet op de prijsstelling en het speciale financieringsaanbod voor de eerste kopers van 2,9% valt er momenteel nog niet veel te regelen, maar dat is een bekend euvel bij Dacia. De kontrakten zijn afgesloten en wacht met belangstelling de correcte levering af.
Hee Ger, gefeliciteerd! Blij mee (op voorhand dan)?
Ik snap het alleen niet helemaal: er komen vlak na 22 april 500 Dusters naar NL toe voor de verkoop? Zouden daar geen zwarte (voor jou) en blauwe (voor mij) Lauréate 4x2 bij zitten dan?? Kunnen ze snel op lpg, en kunnen wij de weg op, reclame rijden voor Dacia.
Tegen mij hebben ze trouwens juni-juli gezegd; ik mag toch hopen dat ze dat waar kunnen maken….
Lien, volgens de verkoopadviseur bij “mijn” dealer is het zo dat dealers per vestiging maximaal 2 Dusters op eigen naam mogen bestellen; 1 voor de showroom en 1 voor demo. Besteld een dealer meer dan stelt Dacia NL als voorwaarde dat daar een verkoopcontract tegenover staat op naam van een klant., aldus de verkoper. Volgens hem is het zelfs zo bepaald dat het de dealer verboden is deze 2 auto's te verkopen in de eerste 2 maanden na binnenkomst, zelfs niet als er extra geld voor wordt geboden…..
Dit is gedaan om de produktiecapaciteit beter te verdelen. Als de dealers namelijk verwachten dat de Duster een verkoopsucces wordt en dus direct meerdere auto's bestellen, kan de wachttijd flink gaan oplopen en dat probeert men binnen de perken te houden.
Door op deze wijze de voorraad bij de dealers te reguleren zal de fabriek minder auto's per land hoeven te produceren, immers er wordt alleen geleverd wat ook daadwerkelijk verkocht is….
Groetjes,
Richard, www.daciamodellen.nl
Even ter verduidelijking: auto's voor de showroom en demowagens, die ook nog wel eens worden gebruikt als vervangend vervoer worden, in zijn algemeenheid door de importeur tegen gereduceerde prijzen geelverd. Pas na drie of 6 maanden krijgt de dealer de beschikking over het gehele kentekenbewijs en mag deze verkocht worden als companycar of demo. Meestal krijgt men dan korting of de opties gratis of iets dergelijks. Dat is een normale zaak in de branche en zal voor de Duster niet anders zijn. De Renaultdealers krijgen inderdaad in de maand augustus enkele voorraadauto's geleverd, die in principe gelijk mogen worden doorverkocht. De normale bestellingen die gaan komen, de meesta pas na 22 april, worden in volgorde van binnekomst besteld bij de fabriek. Er bestaat geen kant-en-klare duster, want bij de bestelling worden de opties doorgegeven. Zo wil ik in mijn Laureate niet 495,00 euro kwijt voor een heel simpele en daardoor in wezen veel te dure autoradio met besturing vanaf het bestuur. Omdat de dealer mij Beckers met ingebouwde carkit gaat overzetten vervalt de bedieningshandel aan het stuur. Ook worden er geen speakers ingehangen. Dus iedere Duster wordt in principe op bestelling gefabriceerd. Renault/Dacia heeft echter de ambitie om dit jaar zeker 500 Dusters op de weg te krijgen, en gelet op de positieve reacties gaat dat best lukken. Het is een auto met value for money. Vanwege andere afspraken aan het eind van deze maand en de daar op volgende vakantie is het voor mij niet mogelijk om te wachten. Het zou de leveringstijd, die momenteel wordt genoemd is vier maanden en kan wellicht nog oplopen. Tijdens mijn bezoek kwamen al twee Daciarijders de showroom binnen voor taxatie en offerte voor de Duster, dus het gaat wat beloven. Via de site heeft Dacia al uitnodingen gezongen om “ als eerste” een proefrit te maken. Een proefrit zegt overigens niet veel over de auto. Dan zou je hem een week mee moeten nemen voor een flinke test. In de praktijk doe je een blokje om. Eigenlijk heb ik nooit een proefrit gemaakt voor de aankoop. Iedere auto rijdt behoorlijk. Dus ook de Duster. Dacia heeft nog geen goedkeuring gekregen voor de LPG installatie van Eurogas, maar die komt er aan. Dat is dan ook de reden dat deze nog niet wordt aangeboden, maar zodra deze beschikbaar, alsnog in de levering kan worden opgenomen. De LPG installatie komt niet vanaf de fabriek, maar wordt in Nederland ingebouwd, keurig op de plek van het reservewiel. Voor alle zekerheid heb ik het gratis reservewiel maar meenbesteld. In mijn caravan zit nog een reparatieset, voor eventuele lekke banden. Lien, hou er rekening mee dat je auto er in juni, juli nog niet zal zijn, zeker nu je hebt aangegeven pas na de testrit na 22 april een definitieve beslissing te nemen. Let op, bij je definitieve aankoop zal je merken dat de cadeaucheque van 500 euro wordt verstrekt, en geen 500 euro korting. De getekende order is altijd onder voorbehoud van directie. Na je beslissing wordt de order definitief geplaatst. Ik wil er graag met je over wedden dan juni/juli niet gaat lukken, geheel volgens traditie van Dacia. Overigens moet de LPG geinstalleerd worden in de niet afgeleverde auto. Indien dit naderhand gaat gebeuren vervalt op dit punt de garantie. LPG kan ik je aanraden. Verwacht van deze auto, met een iets verouderd motorblok geen zuinigheidswonder. De in de brochure behaalde resultaten komen van de rollenbank. Met een gemiddelde van 1 op 10 mag je in je handen klappen. De auto staat hoog, heeft daardoor meer lcuhtweerstand. Maar als je dan moet tanken is 60 cent per liter aantrekkelijker dan 1,52 euro. Tanken komt iedere keer terug. De 2.9 procent financiering is zeer aantrekkelijk, bij een driejarige looptijd scheelt dat een veertig 35 euro per maand in je lasten ten opzichte van de 9,9% die normaal is. De aanvraag om financiering is binnen tweee minuten beoordeeld en accoord bevonden, klaar terwijl je wacht. Naar verwachting zal ook de afschrijving meevallen, zeker voor de 4x2 omdat deze zeker niet in het rulle zand zal worden ingezet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?