levertijd duster

• henk

onder werp afschijffing daar ben ik het niet mee eens. mijn vorige auto betrof. een almera tino 1800 16 V die heb ik zes jaar bereden. koste nieuw 25,000 uro daar scheef ik in zes jaar tijd 20,000 uro aan af. dus reekkunt maar dat je van een duster ook. ruim drie duizend uro per jaar afschrijf zo is het en niet anders.

• ger 52

Henk,

Het is onmogelijk om van te voren iets zinnigs te zeggen over afschrijving. Bedrijven schrijven graag in procenten af. Voor een particulier maakt dat niet uit, hij kijkt liever naar geld,.

Bijvoorbeeld: Sandero van 12.000 euro brengt na drie jaar 5.000 euro op. schrijft af in geld: 7.000 euro.

Andervoorbeeld: VW Golf van 26.000 euro brengt na drie jaar 15.000 euro op. in geld schrijf je dan maar liefst 11.000 euro af. Dus als je in geld denkt, en niet in procenten ben je beter af. Je investeert minder in de nieuwe auto? en het scheelt weer geld in de knip!

• Ben

Hoi Ger,

Even voor de helderheid.

Je schrijft in je lange stuk het volgende: “De in de brochure behaalde resultaten komen van de rollenbank.”

In de meeste gevallen hanteren de fabrikanten echter niet het verbruik gemeten op een “rollenbank”, maar volgens de europese norm: 80/1268/EG of ECE-101R.

Het resultaat hiervan wijkt echter misschien nog wel meer af van de praktijk dan een meting op een rollenbank!

Groetjes, Ben

• Lien78

Ger, ik heb nagevraagd betreffende de garantie en LPG-inbouw (achteraf, want wordt dus -voorlopig althans- niet af-fabriek op LPG geleverd). Mij is verzékerd dat de garantie blijft bestaan (nog over gebeld met eurogas en renault/dacia Nederland, waar ik bij zat). Dat was voor mij wel een sta- of valpunt namelijk. ;)

Tevens heb ik op papier dat ik dus 500e korting krijg, en niks gehoord over accessoires-cheque. Dat was voor zakelijke rijders, werd mij verteld, en particulieren kregen de korting. Ik krijg dus gewoon die korting, want dat staat al zwart op wit. En daar kunnen ze natuurlijk niet zomaar meer op terug komen zonder gedonder.

Levertijd, tsja, het zal afwachten worden. Ze zeggen nog steeds juni/juli. We wachten het gewoon maar af!

• henk

het is wel zo. dat je van un goed kopere auto minder af schrijf. dan van un duurdere toen ik nog werkte verplaatste ik mij altijd in duurdere auto,s. koste 100,000 gulden daar schreef ik 20,000 gulden.per jaar aan af.nog een voorbeeld ik heb drie weeken geleden mijn bmw 520 i verkocht koste nieuw 80,000 uro toen ik hem koch van het bouw jaar 2007 betaalde ik 18,000 uro zo als ik al zei ik heb hem ver kocht voor 20,000 uro op zo,n gewilde auto die blijf nog wat waard nu heb ik de 20,000 ter besteding. om een nieuwe duster tekopen

• ger 52

Dag Lien, Maak je over de inbouw van het gas geen zorgen. Ik kreeg alleen te horen dat Renault formeel nog geen goedkeuring had gegeven en daarom de installatie nog niet in de offerte kon worden meegenomen. Maar tegen de tijd dat de auto's worden uitgeleverd is dat allemaal in orde omdat de installatie vrijwel identiek is aan die al wordt toegepast. Kijk maar op http://www.eurogas.nl/?NewsID=748 . Ik heb hem nu besteld zonder gas en krijg een telefoontje in de tussenliggende periode wanneer deze kunnen worden geleverd. Dus ik maak me geen zorgen en het is een zeer goede keus, ook bij niet al teveel kilometers. De Duster is geen zuinigheidswonder, gelet op de forse en hoge opbouw en een relatief lichte 1.6 motor, die er best aan zal moeten gaan trekken. Hou je lekker aan de korting en vraag bij de aflevering om de cadeaucheque, zoals deze in de aanbieding, die de kan vinden op http://web.renault.nl/downloads/prijslijsten/dacia-duster-actievoorwaarden-introductieaanbieding.pdf Dus dat is een aanbieding vanuit de importeur en jouw garage heeft blijkbaar een eigen korting gegeven, doe er je voordeel mee. Hou de levering maar op augustus, op z'n vroegst. Dit baseer ik op de stukken die ik onder ogen kreeg met betrekking tot de levering van de company cars, ook pas in augustus. Mocht je nu al 100% zeker weten dat je hem wil hebben, wacht dan niet tot na de proefrit want pas dan geeft men de bestelling door en mag je aansluiten. Als je nu besteld wordt deze vast genoteerd voor produktie. Tenzij je dealer hem besteld heeft onder het motto: “als jij hem niet wil, komt er wel een ander”. Eet niet teveel chocolade Paashazen de komende feestdagen! Groeten uit de Randstad

• Lien78

Hoi Ger, hij is inderdaad besteld in principe voor mij, maar mocht ik alsnog niet willen, dan zouden ze ‘m zelf houden voor de voorraad (en ze hadden het erover dat ze ’m binnen no-time kwijt zouden zijn). Gas is bijna identiek aan wat er nu onder de Logan zit, kost ook evenveel (1999e, bron: Eurogas). Althans, voor de 4x2, voor 4x4 was nog niet bekend. Dat zou in ieder geval een deel van de kofferbak kosten, wat ik liever niet (meer) wil.

Ik zal tzt wel eens kijken of ik ook in aanmerking kom voro die accessoire-korting. Zou leuk zijn, een gratis trekhaakje. ;)

Fijne Pasen, vanuit een hagel- en regenachtig, koud en grijs Midden-NL!

• ger b52

Lien, Zo zijn we allemaal gelukkig. Zodra de LPG is toegestaan, dat duurt niet lang kan ik hem bijbestellen. Ben benieuwd wie van ons het eerste in de Duster gaat rondrijden. Hij gaat echt onderin op de plaats van het reservewiel. Ik heb het reservewiel overigens wel meebesteld. kan altijd los in de kofferbak meegenomen worden. Bandenpech kom nu eenmaal voor. Mijn laatste auto zeker vier keer lek. (kwam voor overgroot gedeelte omdat er bouwwerkzaamheden waren in mijn wijk).

• Lien78

Hier ook een reservewiel meebesteld. Voor die diepte-investering van 0 euro (hihi), vond ik dat een beetje suf om niet te doen. Hoop 'm nooit nodig te hebben, maar je weet nooit natuurlijk… Zou het een volwaardig wiel zijn, of een thuiskomer? In dat eerste geval heb je dan in ieder geval een gratis band erbij. :)

Ben ook benieuwd wie er het eerste rond gaat rijden. En hoe dat dan gaat bevallen uiteraard. We houden wel contact hier. Tot later!

• ton

Ik zal tzt wel eens kijken of ik ook in aanmerking kom voro die accessoire-korting. Zou leuk zijn, een gratis trekhaakje.

lien,

ik denk dat je dit wel kunt vergeten ,ik heb er n hele discussie over gehad en kreeg de cheqeu niet omdat er zogenaamd 500 euro extra inruil is gegeven ,dit dus zelf betaald ,heb alles uit de kast gehaald met internetkopieen etc. ben er nog steeds kwaad om