Sandero 1.2 gaspedaal probleem

• HenkM

Ik denk dat het geen probleem van de koppeling is maar een motor management “probleem”. Zelf laat ik de koppeling zo kort mogelijk “slippen”. Mogelijk dat ik daarom weinig problemen ervaar met het rijden van de Sandero van mijn schoonouders (maar ik merk het af en toe wel). M.i. is dit een regeltechnische zaak en geen mechanische.

Hoe dan ook is dit de eerste auto (die ik ken) waarbij het toerental fors pendelt bij slippende koppeling (al dan niet in combinatie met hoger toerental). Mijn eerder MCV en huidige Duster (beiden 1.6 16V) hebben dit in het geheel niet.

Mocht de update beschikbaar zijn laat ik deze i.i.g. bij de Sandero uitvoeren en kijken of ze het inderdaad opgelost hebben.

• Gerard Jacobs

Ik ben bang dat wanneer alles gereset is en we het vroem vroem geluid niet meer horen

het benzineverbruik drastisch omhoog gaat.

• jaap

Als er gedacht word als de auto gereset is dat het benzine verbruik naar boven gaat wat rijden jullie nu gemiddeld

Hee veel liter per 100km graag eerlijke andwoorden en geen onzin getallen

gepost20 dec 2010

• HenkM

De Sandero van mijn schoonouders was na 1600 km (ik reed toen naar de eerste jaar-beurt!!!!) NOOIT gereset. Alles korte ritten zonder snelweg.

Het gemiddeld verbruik lag toen volgens de computer op 7l per 100 km.

(Helaas) door omstandigheden hebben wij de Sandero ruim 4 weken in gebruik gehad. Het berekend verbruik bij afwisselende ritten (langere en kortere ritten waarbij ca 30% snelweg) was toen 6,7 l per 100 km over ruim 1000 km.

• koekoek

Hallo Dacia sandero 1.2 rijders

Vanmorgen eerste controle beurt gehad , niets aan de hand wagen rijd als nieuw , de geur van nieuw is jammergenoeg eruit .

Uitleg gehad bij de stam garage groep over het gaspedaalprobleem in de eerste versnelling .

Chef werkplaats liet mij dokumenten zien van renault over dit probleem , conclusie niets aan te doen hoort bij de dacia sandero1.2 .

Men kent het probleem en weet waar het aan ligt toch wordt er geen aktie ondernomen ,

jammer dat renault /dacia zo met klanten , problemen omgaat.

Wat nu !!! Laten gaan??? Ik zou het niet meer weten .

Groet Dirk

• Willem M

Laten gaan? Absoluut niet. Terugbrengen en geld terug of omruilen voor een goed werkend exemplaar lijkt me.

Als consument zijn we tegen dit soort wantoestanden gelukkig voldoende beschermd en Renault/Dacia is m.i. gewoon verplicht een niet of niet goed werkend product terug te nemen als reparatie niet lukt. Als je een radio koopt die mankementen vertoond breng je hem toch ook terug? Lijkt me sterk dat jij als consument genoegen zou moeten nemen met een melding als: ja, dat hoort er nu eenmaal bij.

Laten we massaal bij onze dealers aankloppen en zeggen: hij is kapot, jullie kunnen hem niet repareren dus hier heb je 'm terug. Ben benieuwd wat daarvan het effect zal zijn.

Om het voorbeeld van de radio nog maar eens aan te halen, als een van de speakers het niet doet en de winkelier zegt: ja, dat heb je wel eens bij dit merk, niets aan te doen. Daar neem je dan toch ook geen genoegen mee? Nou dan.

• dacia

ja en wij hebben vandaag bericht gehad we kunnen de 13 naar de garage.

onze zoon was met zijn clio daar en heeft eens gevraagd hoe het ermee zat.

ze hadden nog een oude update van september en dat wilde ze wel eens proberen.

het is dus nog een week stotteren.

oja en de rechtsbijstand? niks meer van gehoord.

ik hou jullie op de hoogte.

• Rick

Onze oosterburen kampen met dezelfde problemen. Misschien ook voor jullie interessant om hun stottergasprobleem op de voet te volgen..

http://www.sandero-freunde.de/index.php?topic=812.210

• Wil

zoals ik al in eerdere reactie's aangaf hetzelfde probleem te hebben, heb ik in november 2010 een klacht ingediend bij Dacia/Renault. Vervolgens kreeg ik een telefoontje van Dacia aangaande mijn klacht. Een december 2010 kreeg ik een schriftelijke bevestiging van het telefoongesprek. Hierin stelt men een termijn van eind december 2010, anders januari 2011 waarbij de update er zou moeten zijn. Na vele malen aandringen van mijn kant of Dacia zich aan deze termijn wilde houden kreeg ik helaas (weer) geen garantie dat men zich aan deze termijn kon houden; dus het kan ook juni of juli of, vul maar in, worden!!!! Tijdens de eerste controle beurt kreeg ik de vraag of er nog problemen waren met de auto………toen heb ik mij toch helemaal laten gaan! Ook de dealer verweten -Kerres Maastricht- mij als consument in de kou te laten staan. Immers de auto heb ik gekocht bij deze garage, en in mijn beleving doet de garage te weinig om mij als consument tevreden te stellen, sterker nog, wetende dat het product niet deugd toch Sandero's blijven verkopen. En toen werd het stil aan de balie. Na 20 minuten was mijn Sandero door zijn eerste controle en moest ik 35 euro afrekenen. Dacia heeft nog 3 weken dus tot die tijd…….

• Henkes

….En dan lees je dat de directeur van Dacia Nederland verwacht dat er komend jaar weer meer Dacia's worden verkocht….:D

Dat bereik je dus kennelijk door de betrouwbare (zonder gaspedaalprobleem)1.4LPG en 1.6benzine motoren van de Sandero uit de prijslijst te halen en alleen nog maar de 1.2 vroem vroem motor te leveren en dan de consument die hier zich elke dag weer aan ergert TOTAAL NIET SERIEUS te nemen.

De Renault Dacia hoge heren kunnen zich beter eens buigen over dit probleem in plaats van nutteloze voorspellingen te doen!!!