-dubbelpost-
Ik ben vanavond tegen het volgende probleem met de dagrijverlichting aangelopen. Meer mensen die het kennen en de oplossing weten?
Wanneer er geen verlichting is ingeschakeld brandt de dagrijverlichting. De radiozenders worden dan gehinderd door een dikke ruis.
Ook bij dagrijverlichting + stadslicht.
Wanneer de dimlichten worden ingeschakeld gaat de dagrijverlichting uit en verdwijnt ook de ruis. De oorzaak zit dus in het storen van de dagrijverlichting op de radio.
Ik heb de dealer al op de hoogte gesteld.
Adriaan Schreef:
——————————————————-
> Ik ben vanavond tegen het volgende probleem met de
> dagrijverlichting aangelopen. Meer mensen die het
> kennen en de oplossing weten?
>
> Wanneer er geen verlichting is ingeschakeld brandt
> de dagrijverlichting. De radiozenders worden dan
> gehinderd door een dikke ruis.
> Ook bij dagrijverlichting + stadslicht.
> Wanneer de dimlichten worden ingeschakeld gaat de
> dagrijverlichting uit en verdwijnt ook de ruis. De
> oorzaak zit dus in het storen van de
> dagrijverlichting op de radio.
> Ik heb de dealer al op de hoogte gesteld.
Ik heb juist het zelfde probleem maar heb hem ook zelf geïnstalleerd nu denk ik dat het gewoon te maken heeft met de plaatsing van de controle unit nu ga ik dit zelf in de week uittesten maar als jij al de oplossing hebt laat het dan gerust weten adriaan vriendelijke groeten jasper
Beetje gegoogeld..
Het zou wel eens te maken kunnen hebben met het aansluitpunt van die leds. Als je de lampen op dezelfde voeding als die van de radio aansluit krijg je die storing. Dus denk dat het een kwestie is van een stroombron zoeken die los staat van de radio. Enfin, moet de dealer maar uitzoeken. Je hoort het als ik meer weet.
LED-Lightning heeft gelijk, zie de volgende tekst 'Deze dagrijlichten gaan minder sterk branden bij het inschakelen van de dimlichten en functioneren vervolgens als stadslichten. Dit is toegestaan tijdens een APK-keuring.'
Voor het volledige verhaal (RDW informatie) zie onderstaande link Blz 3:
http://dl.dropbox.com/u/46979932/RDW%20Dagrijverlichting/APK-keurmeester%20nr%2053%20-%20juni%202011.pdf
8-)Nu is volgens mij de vraag, maar mijn auto heeft al Stads-lichten en dan?
Zo en nu is de verwarring weer compleet….
mgr
Ruud
Bij mij gaat het zo(als het volgens mij hoort):
0. Motor wel op contact, maar loopt niet = geen dagrijverlichting
1. Motor loopt + geen verlichting ingeschakeld = dagrijverlichting brandt
2. Motor loopt + stadslampen ingeschakeld = dagrijverlichting brandt
3 Motor loopt + dimlichten aan = dagrijverlichting gaat uit
De dagrijverlichting zorgt helaas nog niet voor het nodige gemak….
Vorige week is de Duster terug geweest naar de dealer vanwege de volgende storing:
Als de dimlichten niet zijn ingeschakeld brandt de dagrijverlichting automatisch.
Ook bij het inschakelen van de stadlampen blijft deze branden.
In deze twee standen stoort de dagrijverlichting echter op de (originele) radio!
Op het moment dat ik de dimlichten inschakel en dus de dagrijverlichting uitgaat, is de storing weg en zijn de radiozenders helder zoals het hoort.
Het is dus vrij duidelijk dat de dagrijverlichting voor die storing zorgt.
De garage heeft daarop filters op de bedrading van de dagrijverlichting gemonteerd. Dit heeft helaas niets geholpen.
Ze kennen dit probleem niet en hebben ook nog geen ervaring met andere klanten aangezien ik de eerste bij hen ben die deze lampen incl. originele modificatie heeft.
Het probleem hebben ze doorgespeeld naar de helpdesk van Renault NL aangezien het een garantiekwestie is (origineel onderdeel) en ze dit natuurlijk koste wat kost opgelost willen zien voordat ze een dergelijke set aan andere klanten verkopen.
Jasper, ik begrijp dat jij ook een dergelijke set hebt. Geven de lampen bij jou ook een dergelijke storing?
Zijn er meer mensen die met deze set rijden en wat is jullie ervaring?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?